Saturday 6 June 2009

Food Lovers 老 字 號 明 月 何 曾 是 兩 鄉   大 歡 喜 餅 家


大 歡 喜 , 全 名 大 歡 喜 兄 弟 餅 家 , 是 青 衣 涌 美 村 一 家 老 餅 家 的 名 字 , 特 地 加 了 兄 弟 二 字 在 寶 號 內 , 有 寓 意 喜 氣 洋 洋 、 一 家 團 圓 的 意 思 。
只 是 這 對 兄 弟 , 十 二 年 來 各 為 理 想 , 分 飛 異 地 。 一 個 留 守 香 港 、 一 個 遠 走 美 國 洛 杉 磯 , 各 有 各 的 生 活 , 各 有 各 的 忙 碌 , 連 一 通 電 話 都 奢 侈 , 咫 尺 成 天 涯 。
但 , 每 逢 佳 節 倍 思 親 。
當 中 秋 臨 近 , 兄 弟 間 的 血 脈 , 就 像 被 引 力 牽 扯 一 樣 , 思 潮 起 伏 , 想 起 舊 時 的 歲 月 、 想 起 昔 日 的 恩 情 。
也 許 現 實 中 , 兄 弟 倆 注 定 難 以 共 聚 。
然 而 , 青 山 一 道 共 雲 雨 、 明 月 何 曾 是 兩 鄉 。
皎 皎 明 月 下 , 兩 兄 弟 , 驀 然 仰 首 , 在 同 一 星 空 下 , 人 月 兩 團 圓 , 這 麼 遠 、 又 那 麼 近 。


一 個 工 場 , 只 得 他 一 個 人 。



余 潤 榮 最 近 跌 斷 了 腳 , 打 石 膏 開 工 。


當 年 婚 嫁 裝 唐 餅 的 禮 盒 , 現 已 成 古 董 。


「 大 歡 喜 」 的 招 牌 有 「 兄 弟 」 兩 字 。


仙 女 乘 鳳 凰 牆 磚 是 六 十 年 代 款 式 。


雞 油 月 的 餡 子 , 今 天 已 沒 幾 人 做 了 。


五 仁 鹹 肉 月 的 餡 , 是 老 派 的 款 式 。


月 餅 餅 印 都 有 三 四 十 年 歷 史 。


每 年 中 秋 , 鋪 前 都 掛 滿 載 豬 仔 餅 的 小 花 籃 。

披 星 戴 月
八 月 一 日 。 香 港 青 衣 涌 美 村 。 時 間 : 7pm

八 月 一 日 , 農 曆 七 月 初 一 , 離 中 秋 尚 有 個 半 月 。 圓 圓 的 月 亮 , 隱 隱 約 約 的 掛 在 黃 昏 後 的 半 空 , 青 衣 涌 美 村 大 歡 喜 餅 家 內 , 一 個 瘦 瘦 削 削 , 頭 髮 半 禿 的 中 年 漢 , 正 獨 個 兒 在 做 餅 。
他 是 餅 店 的 第 二 代 老 闆 余 潤 榮 , 今 年 五 十 五 歲 , 從 小 就 隨 父 親 在 店 內 學 師 , 陪 伴 大 歡 喜 已 有 四 十 二 年 的 時 光 , 一 直 沒 離 開 過 。
店 子 很 舊 , 一 排 熱 烘 烘 的 焗 爐 , 燒 得 焦 黑 , 一 朕 沉 澱 數 十 年 的 包 餅 香 氣 , 滲 透 一 室 。 這 除 了 麵 包 外 , 還 生 產 一 個 個 古 老 唐 餅 , 每 年 中 秋 , 又 會 做 月 餅 , 雙 黃 、 四 黃 、 五 仁 、 金 腿 、 雞 油 ; 還 有 家 鄉 最 傳 統 的 中 山 鴨 月 … … 余 潤 榮 一 個 人 、 一 雙 手 就 完 成 所 有 的 月 餅 。
鹹 蛋 黃 蓮 蓉 餡 , 以 皮 裹 填 入 餅 印 中 , 壓 實 , 在 案 板 上 大 力 一 敲 , 敲 出 一 個 結 實 亮 麗 的 雙 黃 蓮 蓉 月 。 黃 黃 的 月 餅 , 像 天 邊 遠 處 掛 的 一 輪 明 月 , 叫 人 回 憶 起 許 多 舊 事 。 回 憶 中 , 他 彷 彿 聽 到 一 些 熱 熱 鬧 鬧 的 人 聲 , 和 一 朕 似 曾 相 識 的 麵 粉 馨 香 … …


一 個 人 開 閘 , 一 個 人 關 門 , 他 就 這 樣 過 了 幾 十 年 。

肝 膽 相 照

那 是 1966 年 的 中 秋 節 , 四 五 個 光 上 身 的 做 餅 師 傳 , 在 店 鋪 內 起 勁 地 做 月 餅 , 大 家 流 汗 水 , 卻 是 歡 天 喜 地 的 。 有 的 在 銅 鑊 炒 蓮 蓉 ; 有 的 在 麵 粉 搓 餅 皮 ; 有 的 將 搓 好 的 月 餅 套 在 餅 印 內 , 用 手 緊 緊 按 實 ; 有 的 將 月 餅 放 入 焗 爐 … … 整 個 餅 房 , 熙 熙 攘 攘 , 人 人 忙 個 不 停 。
那 時 的 大 歡 喜 , 不 在 涌 美 村 , 而 是 在 近 海 邊 的 青 衣 大 街 。 十 三 歲 的 余 潤 榮 和 十 一 歲 的 余 潤 宗 , 兩 兄 弟 隨 父 親 余 祝 安 到 店 鋪 幫 頭 幫 尾 , 替 師 傅 抬 麵 粉 、 擔 水 或 將 做 好 的 月 餅 入 盒 。
「 呢 年 阿 爸 青 衣 創 大 歡 喜 , 陣 青 衣 住 多 數 係 客 家 人 同 蜑 家 人 , 做 唐 餅 通 常 係 我 中 山 人 , 青 衣 本 來 只 有 一 間 唐 餅 鋪 , 我 阿 爸 見 人 生 意 唔 錯 , 咪 試 開 , 一 開 , 生 意 都 一 樣 唔 錯 。 」 余 潤 榮 說 。
那 時 的 青 衣 , 不 少 客 家 人 住 在 藍 田 村 、 新 屋 村 、 涌 美 村 和 大 王 下 村 ; 海 邊 又 有 不 少 客 家 人 賣 魚 , 形 成 一 個 漁 農 的 村 落 。 節 日 喜 慶 , 結 婚 擺 酒 , 都 會 用 上 唐 餅 ; 而 平 日 , 漁 民 農 民 做 累 了 , 都 會 買 幾 個 餅 充 飢 。 大 歡 喜 的 誕 生 , 居 民 毋 須 再 攀 山 涉 水 到 市 區 買 餅 , 可 說 是 摸 對 了 門 路 。

余 潤 榮 在 八 兄 弟 姊 妹 中 排 第 六 , 就 他 一 人 對 父 親 的 手 藝 最 感 興 趣 , 也 最 勤 力 去 學 做 唐 餅 。 另 外 弟 弟 余 潤 宗 , 因 讀 不 成 書 , 也 無 可 奈 何 來 跟 父 親 學 做 餅 , 但 論 到 主 動 好 學 , 還 是 阿 哥 領 先 頭 。
鋪 頭 除 我 阿 爸 , 我 就 係 最 大 , 阿 爸 叫 做 , 我 梗 要 第 一 時 間 去 做 , 做 阿 哥 嘛 。 」 余 潤 榮 說 。
他 有 兄 長 風 範 , 做 事 用 力 也 用 心 , 核 桃 酥 要 先 下 水 , 再 下 油 , 程 序 不 能 錯 ; 光 酥 餅 要 循 一 個 方 向 攪 動 , 反 方 向 就 攪 散 ; 老 婆 餅 要 用 濕 的 唐 冬 瓜 做 餡 才 鬆 軟 , 唐 冬 瓜 一 放 久 會 發 霉 … … 這 些 秘 訣 , 他 都 一 一 記 在 心 。 他 每 天 重 重 複 複 的 做 , 做 到 雙 手 經 常 發 麻 。
但 弟 弟 卻 十 分 好 玩 , 當 人 人 在 工 作 時 , 他 會 外 出 與 人 踢 足 球 或 游 水 , 沒 把 工 作 放 在 心 上 。 他 也 沒 哥 哥 做 餅 做 得 好 , 許 多 時 前 後 步 驟 調 亂 了 , 或 漏 放 某 些 材 料 , 氣 得 父 親 大 發 雷 霆 , 只 是 哥 哥 為 維 護 他 , 都 向 父 親 認 錯 , 說 是 自 己 一 時 之 失 , 替 弟 弟 擋 罪 。
陣 細 佬 年 紀 仲 細 , 貪 玩 , 粗 心 大 意 好 正 常 , 我 唔 想 阿 爸 唔 開 心 , 諗 住 下 次 細 佬 做 錯 , 我 同 佢 補 救 番 , 都 係 一 樣 ! 」
余 潤 榮 每 天 不 斷 的 做 , 經 過 多 少 的 月 夜 , 做 過 多 少 的 餅 , 而 歲 月 就 在 他 的 指 縫 間 , 偷 偷 的 溜 走 了 … …


午 後 的 大 歡 喜 , 余 潤 榮 守 在 鋪 前 , 等 候 客 人 來 。


大 歡 喜 在 青 衣 歷 史 悠 久 , 早 加 入 了 青 衣 商 會 。


余 祝 安 創 號 「 大 歡 喜 」 , 寓 意 是 吃 過 他 的 餅 都 歡 歡 喜 喜 。


餓 了 便 吃 個 午 飯 , 吃 完 再 開 工 。


舊 日 載 西 餅 的 紙 盒 , 沿 用 至 今 。

承 父 之 志

1978 年 , 青 衣 島 隨 政 府 大 興 土 木 , 青 衣 大 橋 和 公 共 屋 長 青 漸 漸 落 成 , 瓦 頂 石 屋 的 漁 村 風 貌 被 一 座 座 高 聳 的 高 樓 取 代 了 。 余 祝 安 惟 有 將 餅 家 由 青 衣 大 街 遷 移 至 涌 美 村 , 遷 來 時 余 祝 安 年 事 已 高 , 見 余 潤 榮 、 余 潤 宗 兩 兄 弟 學 藝 多 年 , 之 前 亦 把 餅 鋪 打 理 得 頭 頭 是 道 , 就 將 餅 店 交 給 兩 兄 弟 。
「 阿 爸 陣 講 , 想 我 兩 兄 弟 團 結 , 一 齊 將 大 歡 喜 做 落 去 , 所 以 大 歡 喜 後 面 加 兄 弟 兩 個 字 。 」 余 潤 榮 說 。
那 時 他 25 歲 , 就 擔 起 了 整 家 餅 店 , 不 單 每 天 在 工 場 中 做 餅 , 還 要 入 貨 買 材 料 , 和 管 理 員 工 , 壓 力 頗 大 。 加 上 長 青 入 伙 , 多 了 許 多 人 口 , 令 餅 家 生 意 更 多 。 然 而 , 弟 弟 卻 常 不 見 影 蹤 , 有 時 門 外 多 人 , 哥 哥 需 要 人 手 , 卻 獨 欠 弟 弟 , 心 不 免 暗 暗 嘀 咕 , 但 他 嘀 咕 還 嘀 咕 , 總 沒 罵 出 口 , 對 弟 弟 總 包 容 維 護 。
「 其 實 我 細 佬 都 有 幾 多 好 主 意 , 時 佢 發 覺 居 民 有 好 多 係 藍 領 同 學 生 哥 , 於 是 佢 提 議 加 做 麵 包 , 好 似 菠 蘿 包 、 雞 尾 包 、 餐 包 之 類 , 果 然 , 生 意 愈 做 愈 好 , 大 有 可 為 。 」
弟 弟 生 性 疏 懶 , 但 聰 慧 狡 黠 , 性 格 外 向 , 早 就 拍 過 不 少 拖 , 27 歲 便 結 了 婚 , 爬 過 哥 哥 頭 。 但 哥 哥 卻 全 心 投 放 在 大 歡 喜 上 , 生 怕 阻 礙 工 作 , 從 未 拍 過 拖 。 但 對 於 弟 弟 成 家 立 室 , 還 是 滿 心 歡 喜 的 。
「 細 佬 結 婚 , 我 好 高 興 , 我 知 佢 吊 兒 郎 當 , 無 乜 積 蓄 , 除 送 金 飾 , 仲 送 封 大 利 是 , 俾 佢 置 新 衫 新 傢 俬 用 。 」
他 為 弟 弟 籌 謀 , 怕 餅 店 的 半 邊 生 意 不 夠 他 一 頭 家 用 , 於 是 88 年 , 他 安 排 弟 弟 在 大 王 下 村 開 了 大 歡 喜 分 店 , 一 間 工 場 , 供 兩 間 店 用 , 弟 弟 佔 一 間 鋪 的 收 入 , 收 入 大 增 。


伍 仁 鹹 肉 月 餅 $128/ 盒
餡 是 瓜 子 、 欖 仁 、 杏 仁 、 芝 麻 和 核 桃 , 咬 落 鹹 香 煙 韌 , 還 有 點 點 金 華 火 腿 肉 香 。


蛋 黃 雞 油 月 餅 $96/ 盒
其 實 是 綠 豆 蓉 和 鹹 蛋 黃 餡 , 由 於 綠 豆 蓉 油 潤 幼 滑 , 口 感 似 雞 油 , 因 而 得 名 , 綠 豆 蓉 清 香 , 與 鹹 蛋 黃 同 吃 , 豐 腴 可 口 。


怡 紅 鴨 月 餅 $180/ 盒
是 中 山 的 特 色 月 餅 , 綠 豆 蓉 餡 內 有 鴨 腸 粒 、 欖 仁 、 碎 鹹 蛋 黃 等 , 味 道 層 次 豐 富 , 酥 香 甜 膩 。


豬 仔 餅 $4/ 個
以 前 中 秋 節 大 人 吃 月 餅 , 小 孩 子 就 吃 豬 仔 餅 , 用 豬 籠 或 花 籠 載 住 。 其 實 豬 仔 餅 是 由 做 剩 的 月 餅 皮 做 成 , 不 香 不 甜 乾 爭 爭 , 只 是 塑 成 豬 仔 、 豬 、 金 魚 或 大 肚 佛 的 模 樣 , 樣 子 得 意 趣 怪 。

心 懸 兩 地

大 歡 喜 增 至 兩 間 , 產 量 倍 增 , 適 時 香 港 經 濟 暢 旺 , 生 意 多 到 做 不 來 , 哥 哥 更 加 不 敢 分 心 , 日 做 夜 做 , 為 兩 盤 生 意 付 出 所 有 精 力 。 可 是 弟 弟 , 雖 成 了 一 鋪 之 主 , 卻 依 然 故 我 , 經 常 遲 到 早 退 , 不 見 了 人 , 害 得 哥 哥 像 倒 瀉 籮 蟹 般 忙 亂 。
「 好 多 時 見 唔 到 佢 工 場 做 , 我 個 心 好 嬲 , 但 無 辦 法 , 佢 咁 大 個 人 , 唔 通 鬧 佢 咩 ? 一 世 人 兩 兄 弟 ! 」 哥 哥 說 。
直 至 有 一 次 , 弟 弟 忘 記 把 酵 母 放 進 麵 包 便 入 焗 爐 , 十 數 盤 麵 包 全 部 報 銷 , 哥 哥 終 於 動 了 真 火 。
「 我 次 真 係 好 嬲 , 有 史 以 來 , 我 第 一 次 省 到 佢 立 立 令 。 」 余 潤 榮 說 。
然 而 , 對 於 兄 長 的 責 難 , 做 弟 弟 的 就 是 不 忿 , 衝 口 而 出 駁 嘴 說 : 「 我 要 送 仔 女 返 學 放 學 , 分 心 在 所 難 免 , 我 有 頭 家 苦 處 你 點 會 明 , 你 連 拖 都 未 拍 過 ! 」 崩 口 人 忌 崩 口 碗 , 言 辭 間 , 無 意 刺 傷 了 哥 哥 , 從 此 兄 弟 間 生 了 點 嫌 隙 , 有 一 段 時 間 互 不 瞅 睬 。
然 而 , 打 死 不 離 親 兄 弟 , 未 幾 , 父 親 余 祝 安 患 了 腎 衰 竭 , 時 日 無 多 , 臨 終 前 對 哥 哥 說 : 「 我 做 餅 手 藝 , 都 傳 俾 你 兩 兄 弟 , 餅 鋪 由 你 兩 兄 弟 打 理 , 你 要 好 好 睇 住 細 佬 。 」 聽 過 父 親 的 話 , 哥 哥 對 弟 弟 的 怒 氣 才 煙 消 雲 散 。

可 是 , 隨 父 親 過 身 , 弟 弟 已 無 心 戀 戰 , 因 有 機 會 移 民 , 便 辦 好 手 續 , 舉 家 遷 到 美 國 洛 杉 磯 定 居 , 哥 哥 得 聞 消 息 , 心 百 感 交 集 , 一 時 間 , 歡 喜 與 憂 傷 都 在 心 湧 出 來 。
「 細 佬 話 移 民 都 係 為 三 個 仔 女 讀 好 書 , 佢 有 新 發 展 , 我 都 戥 佢 開 心 … … 不 過 , 爸 爸 交 落 間 餅 鋪 我 兩 兄 弟 , 從 此 得 番 我 一 個 人 。 」
縱 有 萬 千 不 捨 , 余 潤 榮 都 把 這 份 兄 弟 拍 檔 的 心 意 深 深 地 埋 藏 起 來 , 多 年 來 都 沒 表 示 過 。
弟 弟 離 開 後 , 大 歡 喜 只 剩 下 他 孤 軍 作 戰 , 他 的 世 界 也 只 剩 下 一 所 餅 房 , 每 天 不 停 的 做 餅 , 他 從 沒 走 出 去 吃 人 家 的 餅 , 也 沒 想 過 要 改 良 技 術 , 外 面 的 餅 家 麵 包 店 變 了 又 變 , 地 球 轉 了 又 轉 , 他 卻 數 十 年 如 一 日 。 麵 粉 是 他 的 朋 友 , 四 面 牆 是 他 的 知 音 , 他 的 心 事 , 只 有 明 月 才 知 。
「 其 實 個 心 好 掛 住 細 佬 , 不 過 大 家 都 忙 , 唔 方 便 打 搞 人 ! 」
在 明 月 高 照 的 日 子 , 他 不 期 然 思 念 起 遠 方 那 個 不 能 共 對 的 親 人 … …


余 潤 宗 工 作 的 晶 華 餅 家 就 在 洛 杉 磯 維 多 利 亞 廣 場 內 。

自 立 自 強
七 月 三 十 一 日 。 美 國 洛 杉 磯 。 時 間 : 3am

那 親 人 , 在 地 球 另 一 邊 的 洛 杉 磯 , 在 同 一 個 月 亮 下 , 默 默 做 起 餅 來 。
那 是 洛 杉 磯 一 家 小 餅 店 的 工 場 , 四 十 三 歲 的 余 潤 宗 一 個 人 倒 麵 粉 、 搓 麵 糰 , 頭 髮 禿 了 大 半 , 另 一 半 已 花 白 , 臉 上 的 皺 紋 , 看 上 去 比 他 哥 哥 還 要 老 相 。
十 二 年 了 , 這 十 二 年 間 的 勞 累 , 比 在 香 港 時 要 辛 苦 得 多 。 他 在 這 小 小 的 餅 店 中 當 廚 師 , 然 而 , 從 煮 餡 料 、 做 麵 包 , 到 打 掃 清 潔 都 要 一 腳 踢 , 一 個 工 場 就 只 有 他 一 個 人 工 作 , 連 幫 工 也 沒 有 , 一 天 十 多 小 時 , 忙 到 連 休 息 都 沒 時 間 。
但 苦 , 卻 把 這 從 前 貪 玩 野 性 的 弟 弟 磨 練 得 成 熟 了 , 等 麵 包 出 爐 時 , 他 坐 在 鋪 後 休 息 , 獨 對 星 空 , 腦 海 中 不 禁 憶 起 他 的 哥 哥 , 想 起 舊 時 共 處 的 快 樂 。
「 舊 時 香 港 , 阿 哥 對 我 真 係 好 好 , 我 一 路 做 餅 , 一 路 有 講 有 笑 , 輕 輕 鬆 鬆 , 休 息 落 , 一 齊 講 馬 仔 , 好 快 又 過 一 日 。 」 余 潤 宗 感 嘆 說 。
他 是 96 年 來 洛 杉 磯 的 , 初 到 貴 境 , 帶 妻 女 一 家 五 口 來 另 覓 新 天 地 , 滿 懷 憧 憬 , 心 想 自 己 有 一 門 做 餅 手 藝 , 要 找 工 作 哪 有 困 難 ?
陣 阿 哥 打 電 話 , 話 打 本 俾 我 美 國 做 生 意 , 我 一 口 推 佢 , 開 餅 店 唔 係 一 定 賺 , 我 一 家 五 口 日 日 開 飯 , 錢 點 可 以 有 負 數 , 我 不 如 打 工 , 穩 穩 陣 陣 有 份 人 工 好 過 ! 」 余 潤 宗 說 。

他 一 心 想 自 食 其 力 , 找 份 做 餅 師 傅 的 工 , 但 誰 料 事 不 如 人 意 , 在 人 浮 於 事 的 美 國 , 找 一 份 工 其 實 不 容 易 。 他 做 了 幾 個 月 的 量 地 官 , 幾 經 辛 苦 才 我 到 一 份 麵 包 師 傅 的 工 作 。 以 為 人 工 也 不 錯 , 可 應 付 一 家 大 小 開 支 外 , 還 可 儲 些 錢 , 但 工 作 的 辛 苦 超 出 了 他 的 想 像 。
香 港 , 粗 重 濕 碎 係 由 學 徒 去 做 , 幾 時 輪 到 師 傅 做 ? 佢 要 我 擔 擔 抬 抬 外 , 連 打 掃 都 要 做 , 我 覺 得 對 我 唔 多 公 平 , 每 日 做 做 到 我 成 隻 積 咁 , 我 把 幾 火 , 咪 劈 炮 唔 撈 ! 」
他 決 意 找 過 另 一 份 工 , 因 又 放 不 下 師 傅 的 身 段 , 見 工 時 總 事 先 聲 明 只 做 麵 包 , 其 他 的 一 概 不 理 , 結 果 蹉 蹉 跎 跎 又 尋 了 幾 個 月 , 最 後 , 又 沒 有 人 請 他 工 作 。
天 天 呆 在 家 , 他 意 志 漸 漸 消 沉 , 想 到 一 家 大 小 每 天 都 等 他 開 飯 , 被 迫 向 現 實 低 頭 。 最 終 , 他 同 樣 找 到 一 份 麵 包 師 傅 的 工 作 , 這 麵 包 店 是 前 鋪 後 工 場 , 工 場 中 只 得 他 一 人 , 擔 抬 、 打 掃 、 做 麵 包 , 也 是 全 部 由 他 一 腳 踢 , 但 這 次 , 他 卻 甘 之 如 飴 。
「 以 前 份 工 都 有 同 事 一 齊 做 , 呢 份 工 , 一 個 同 事 都 無 , 只 有 我 同 老 闆 , 做 到 眼 都 擘 唔 開 , 仲 辛 苦 過 以 前 。 但 我 同 自 己 講 , 馬 死 落 地 行 , 有 得 做 點 都 好 過 無 得 做 。 」


現 時 在 洛 杉 磯 的 弟 弟 余 潤 宗 , 每 天 都 忙 做 麵 包 的 工 作 。


余 潤 榮 ( 左 ) 和 余 潤 宗 ( 右 ) 兩 兄 弟 , 自 十 多 歲 起 就 在 店 跟 父 親 做 餅 。


繁 重 的 工 作 , 把 年 壯 的 余 潤 宗 捱 成 白 頭 人 。


唐 餅 他 沒 做 已 久 , 平 日 多 做 小 蛋 糕 。

手 足 情 深

他 每 天 擔 抬 一 包 包 的 麵 粉 、 搓 麵 糰 、 煮 餡 料 、 入 焗 爐 , 到 打 掃 、 一 天 十 多 小 時 , 忙 個 不 了 , 而 時 間 就 在 他 忙 忙 碌 碌 之 中 匆 匆 飛 逝 , 一 頭 的 白 髮 、 一 臉 的 皺 紋 , 見 證 了 他 的 辛 勞 。
自 從 來 美 國 後 , 他 一 直 為 口 奔 馳 , 很 少 與 哥 哥 通 電 , 直 至 這 些 年 來 , 生 活 歷 練 多 了 , 許 多 辛 酸 無 人 分 擔 , 反 而 多 想 起 遙 遠 香 港 的 親 人 。
「 我 知 阿 哥 香 港 都 係 一 個 人 做 , 好 多 時 都 好 踢 腳 , 尤 其 是 係 中 秋 、 新 年 呢 節 日 , 佢 真 係 做 到 有 氣 無 碇 。 我 諗 , 如 果 我 度 幫 佢 , 或 者 佢 過 一 齊 再 拍 檔 , 就 唔 使 咁 踢 腳 。 」
其 實 年 前 , 他 曾 游 說 哥 哥 移 民 美 國 , 兩 兄 弟 可 以 再 續 前 緣 , 一 同 在 彼 邦 打 拼 , 可 惜 , 哥 哥 有 哥 哥 的 考 慮 , 終 不 成 事 。
「 佢 推 , 話 大 歡 喜 除 有 阿 爸 心 血 , 仲 有 佢 心 血 , 點 都 唔 捨 得 丟 低 。 」
他 深 深 領 略 到 哥 哥 的 苦 心 , 之 後 再 也 沒 有 提 去 美 國 的 事 。 但 每 每 念 及 哥 哥 為 了 老 餅 店 犧 牲 了 青 春 , 自 己 卻 沒 為 父 親 留 下 的 餅 家 做 過 甚 麼 , 午 夜 夢 迴 , 心 總 是 過 意 不 去 。 心 想 不 如 替 哥 哥 找 個 妻 子 , 成 家 立 室 , 他 便 不 再 孤 單 , 於 是 越 洋 替 他 穿 針 引 線 , 託 朋 友 給 兄 長 作 介 紹 。

弟 弟 這 番 心 意 , 結 果 在 今 年 二 月 達 成 。 五 十 五 歲 的 哥 哥 , 由 弟 弟 作 紅 娘 , 終 於 結 成 婚 , 弟 弟 為 了 參 加 哥 哥 的 婚 宴 , 專 程 請 了 假 , 放 下 了 所 有 工 作 , 回 港 飲 哥 哥 的 喜 酒 , 那 是 他 移 民 後 首 次 回 港 。
「 阿 哥 結 婚 , 我 真 係 好 開 心 , 我 仲 買 我 呢 世 仔 第 一 份 送 俾 阿 哥 禮 物 , 係 隻 手 錶 , 佢 成 世 人 連 手 錶 都 未 戴 過 , 呢 隻 都 係 佢 第 一 隻 手 錶 。 」
在 婚 宴 上 , 弟 弟 將 這 隻 手 錶 , 親 手 套 在 哥 哥 的 手 上 , 弟 弟 沒 有 話 說 , 哥 哥 也 不 發 一 言 , 但 兩 人 的 眼 都 紅 了 , 大 家 都 有 一 股 溫 暖 , 湧 上 心 來 , 特 別 充 實 。
婚 宴 後 , 一 切 回 復 舊 時 面 貌 , 弟 弟 又 回 到 美 國 , 哥 哥 繼 續 在 香 港 。 一 人 一 天 涯 , 大 家 又 重 過 以 前 那 種 日 子 , 每 天 各 自 做 餅 , 各 自 為 生 活 辛 勞 。
「 唉 ! 佢 有 佢 自 己 世 界 啦 ! 返 唔 返 唔 緊 要 , 最 緊 要 兄 弟 同 心 , 永 遠 都 係 一 家 人 。 」 哥 哥 說 。
天 邊 的 朗 月 , 照 耀 在 地 球 兩 邊 , 把 兩 兄 弟 的 心 , 連 在 一 起 。 青 山 一 道 同 雲 雨 , 明 月 何 曾 是 兩 鄉 。 原 來 兄 弟 倆 , 在 同 一 月 光 下 , 從 未 分 開 過 。


大 歡 喜 餅 家

地 址 : 青 衣 涌 美 老 屋 村 44 號
電 話 : 2495 5262
營 業 時 間 : 6am-6pm

撰 文 : 孟 惠 良
攝 影 : Rex Chapman ( 香 港 ) 、 鄺 一 峻 ( 洛 杉 磯 )

No comments:

Post a Comment

Labels

Followers

Blog Archive