Sunday 7 June 2009

Food Lovers 熱 話 專 題 長 洲 太 平 清 醮 美 味 旅 程


一 年 一 度 的 長 洲 太 平 清 醮 ( 5 月 12 日 ) 又 到 了 。
這 個 近 年 吸 引 三 萬 多 人 專 程 前 往 參 加 的 節 目 可 豐 富 呢 , 下 午 欣 賞 造 型 有 趣 的 飄 色 、 晚 上 看 壯 丁 像 猴 子 一 樣 搶 包 山 。
遊 玩 之 餘 更 可 嘗 盡 長 洲 美 食 。
其 實 除 了 人 所 共 知 的 海 鮮 、 魚 蛋 、 紅 豆 餅 外 , 這 還 有 不 少 驚 喜 的 地 道 美 食 , 夠 你 由 朝 食 到 晚 。



4:30pm 前 ︰ 素 食 天 下

食 肉 獸 聽 好 了 , 根 據 習 俗 , 太 平 清 醮 當 日 不 可 殺 生 , 所 以 當 日 上 午 , 長 洲 島 上 是 沒 有 肉 食 供 應 的 ;
也 請 自 重 , 別 偷 偷 帶 肉 食 上 島 。 想 食 肉 的 , 請 耐 心 等 到 會 景 巡 遊 完 結 。
其 實 長 洲 美 食 選 擇 很 多 , 粥 麵 小 食 甜 品 樣 樣 齊 。


9:30am , 店 子 坐 滿 長 洲 街 坊 。


對 住 海 景 食 粥 , 特 別 舒 暢 。

老 字 號 粥 店

早 起 鳥 兒 有 蟲 吃 。 如 果 你 9am 已 身 在 長 洲 , 一 定 要 來 黎 恩 記 粥 店 吃 早 餐 。 有 70 年 歷 史 的 店 子 就 在 碼 頭 旁 邊 , 賣 的 都 是 粥 麵 油 器 , 全 以 傳 統 方 法 炮 製 : 粥 底 由 凌 晨 三 時 開 始 以 泰 國 米 、 腐 竹 及 白 果 煲 成 , 全 程 不 加 半 點 米 漿 , 呷 落 富 米 香 ; 油 器 亦 有 水 準 , 由 老 闆 黎 生 每 日 用 貴 價 的 加 拿 大 麵 粉 經 自 然 發 酵 製 成 , 油 炸 鬼 咬 落 脆 得 來 有 嚼 口 , 難 怪 店 子 深 得 長 洲 街 坊 捧 場 。


齋 粥 $13 , 油 炸 鬼 $4.5

齋 粥 內 有 蠔 豉 ( 沒 眼 的 動 物 都 被 當 作 是 素 食 ) 、 粟 米 及 甘 筍 等 , 粥 底 香 滑 , 配 香 脆 的 油 炸 鬼 一 流 。

黎 恩 記

地 址 : 長 洲 熟 食 街 市 9 及 11 號 檔
電 話 : 2981 1111
營 業 時 間 : 星 期 一 至 五 6am-12:30nn , 星 期 亦 日 及 公 眾 假 期 6am-1pm


水 果 棒 ( 左 ) , 薯 塔 ( 右 ) , 兩 者 同 為 $13/ 串
水 果 棒 夠 冰 凍 , 薯 塔 炸 得 又 香 又 脆 。


細 路 仔 一 人 一 串 薯 塔 , 吃 得 很 過 癮 。


店 前 迫 滿 來 買 薯 塔 的 人 。

至 hit 薯 塔

要 數 長 洲 至 潮 小 食 , 薯 塔 一 定 位 列 榜 首 , 你 看 小 小 一 個 長 洲 就 有 兩 檔 賣 薯 塔 , 可 想 而 知 它 有 幾 受 歡 迎 。 兩 店 之 中 , 我 會 選 離 碼 頭 較 遠 的 洲 啤 工 房 , 因 為 她 的 薯 塔 較 脆 口 , 用 來 調 味 的 味 粉 也 豐 富 得 花 多 眼 亂 , wasabi 朱 古 力 七 味 粉 長 洲 紫 菜 蝦 米 粉 樣 樣 齊 , 一 條 薯 塔 可 試 足 廿 幾 種 味 道 呢 。
店 子 在 太 平 清 醮 期 間 還 推 出 了 睇 見 都 涼 浸 浸 的 冰 涷 水 果 棒 , 即 是 把 西 瓜 蜜 瓜 火 龍 果 葡 萄 串 起 再 雪 至 冰 凍 , 水 果 咬 落 凍 得 牙 關 打 顫 , 消 暑 一 流 。

洲 啤 工 房

地 址 : 長 洲 東 灣 道 16 號
電 話 : 從 缺
營 業 時 間 : 12nn-7pm , 星 期 一 休 息 ( 公 眾 假 期 除 外 )


桂 花 糕 ( 前 左 ) , 眉 豆 茶 棵 ( 前 右 ) , 同 為 $4
桂 花 糕 有 淡 淡 的 桂 花 香 , 眉 豆 糕 則 勁 足 料 , 粿 皮 也 很 有 咬 口 。


抵 食 糕 點

長 洲 的 糕 品 都 頗 出 名 , 但 以 老 字 號 新 照 記 的 最 好 食 兼 最 抵 食 。
糕 點 款 式 很 多 , 有 芝 麻 糕 紅 豆 糕 南 瓜 糕 桂 花 糕 等 十 多 種 , 全 部 用 料 十 足 , 如 眉 豆 茶 粿 內 的 眉 豆 一 咬 即 溢 出 粉 嫩 豆 粒 , 南 瓜 糕 則 啖 啖 都 是 絲 絲 的 南 瓜 肉 , 跟 食 南 瓜 沒 兩 樣 。
出 品 亦 以 大 件 夾 抵 食 見 稱 , 一 件 糕 差 不 多 有 手 掌 般 大 小 , 只 賣 $4.5 , 就 連 魚 蛋 都 是 加 大 碼 , 如 網 球 一 樣 , 難 怪 不 少 人 食 髓 知 味 , 堂 食 後 還 會 外 賣 些 回 家 。 醒 目 的 我 通 常 都 會 在 3pm 才 來 , 因 熱 騰 騰 的 茶 粿 多 在 那 時 出 爐 。

新 照 記

地 址 : 長 洲 東 灣 道 18 號
電 話 : 2986 9006
營 業 時 間 : 11am-7pm


芒 果 糯 米 ( 前 ) $6/ 粒
無 花 無 假 , 芒 果 十 分 厚 肉 , 糯 米 皮 也 夠 薄 。


彩 虹 $16
內 有 芒 果 、 西 瓜 、 黑 珍 珠 ( 海 藻 粉 ) 及 涼 粉 , 水 果 多 汁 解 渴 , 吃 後 涼 快 得 很 。


用 料 十 足 糯 米

長 洲 有 好 幾 間 甜 品 店 , 西 式 港 式 都 有 , 但 我 只 愛 來 允 升 , 貪 她 的 甜 品 用 料 夠 足 。
招 牌 甜 品 芒 果 糯 米 , 糯 米 皮 薄 得 透 光 , 包 一 大 片 甜 到 漏 的 呂 宋 芒 , 果 肉 足 有 手 掌 般 大 , 真 正 皮 薄 餡 靚 ; 榴 槤 迷 可 點 榴 槤 糯 米 , 吃 一 口 就 如 吃 了 一 瓣 香 濃 的 金 枕 頭 一 樣 。
其 他 甜 品 款 式 雖 見 慣 見 熟 , 亦 不 妨 一 試 , 如 一 道 彩 虹 就 用 上 爽 口 的 海 藻 粒 、 珍 珠 粒 及 西 瓜 、 蜜 瓜 等 製 成 , 材 料 下 得 足 , 口 感 也 富 變 化 ; 又 如 三 色 芒 果 腸 粉 , 每 碟 足 有 一 隻 芒 果 , 配 上 濃 濃 的 芒 果 汁 , 芒 果 癡 不 可 錯 過 。

允 升 甜 品

地 址 : 長 洲 新 興 街 3 號
電 話 : 2981 5032
營 業 時 間 : 11am-1pm
註 : 太 平 清 醮 當 日 4:30pm 前 供 應 的 甜 品 一 概 不 加 牛 奶 、 忌 廉 。

4:30pm 後 ︰ 大 開 食 戒

會 景 巡 遊 一 完 結 ( 4:30pm ) , 島 上 的 食 肆 即 紛 紛 推 出 肉 食 , 讓 餓 了 一 朝 的 食 肉 獸 開 懷 大 食 。



魚 蛋 ( 左 ) , 蝦 丸 , 同 為 $5 串 。
魚 蛋 味 道 鮮 甜 爽 口 ; 蝦 丸 內 有 粒 粒 蝦 肉 , 稍 過 鹹 了 些 。

人 氣 魚 蛋 店

長 洲 的 魚 蛋 店 多 到 10 隻 手 指 都 數 不 完 , 最 有 名 是 張 記 , 但 最 好 味 的 , 則 是 甘 永 泰 。
這 家 魚 蛋 店 不 設 堂 食 , 客 人 大 多 買 魚 蛋 回 家 烹 調 , 店 中 也 有 一 些 炸 魚 蛋 供 客 現 買 現 吃 。 她 之 所 以 受 人 歡 迎 , 只 因 用 料 夠 足 , 招 牌 魚 蛋 只 用 新 鮮 青 鱔 打 成 , 雜 魚 、 麵 粉 一 概 不 加 , 難 怪 雪 白 的 魚 蛋 富 魚 鮮 , 不 似 別 家 一 味 得 個 爽 字 。
蝦 餅 也 不 能 錯 過 , 以 新 鮮 蝦 打 成 蝦 膠 再 炸 香 , 可 吃 到 粒 粒 蝦 肉 , 真 材 實 料 。

甘 永 泰

地 址 : 長 洲 新 光 街 106 號 地 下
電 話 : 2981 3050
營 業 時 間 : 3pm-7pm , 5 月 12 日 4:30pm-7pm


焗 羊 架 配 薯 菜 或 意 粉 $98
羊 架 先 煎 後 焗 , 外 脆 內 嫩 。



高 檔 西 餐 之 選

朋 友 建 議 看 完 飄 色 後 在 島 上 BBQ , 我 怕 熱 , 率 先 反 對 , 並 推 介 大 家 到 新 開 張 的 U can cook 。
這 是 家 摩 登 凍 肉 店 , 除 了 賣 醃 好 的 肉 食 及 凍 肉 外 , 還 同 時 設 有 約 十 張 , 晚 市 有 十 多 款 套 餐 供 應 , 平 均 百 多 元 一 客 , 不 算 很 平 , 但 用 的 都 是 靚 料 , 如 美 國 安 格 斯 牛 、 新 西 蘭 羊 架 , 另 配 湯 及 甜 品 。 質 素 也 不 俗 , 羊 架 煎 得 香 脆 , 亦 富 肉 汁 。 店 子 主 廚 Ringo 有 40 年 的 西 廚 經 驗 , 曾 在 半 島 、 國 泰 工 作 , 出 品 有 板 有 眼 。

U Can Cook 自 煮 食 材

地 址 : 長 洲 海 傍 道 91A 地 下
電 話 : 2981 6533
營 業 時 間 : 11am-10pm ( 逢 周 三 休 息 )


椒 鹽 蝦 , $40/ 斤 , 加 工 費 $60
鹹 香 之 餘 富 沙 薑 的 香 味 , 蝦 肉 爽 又 鮮 , 沒 煮 過 火 。


蒜 蓉 蒸 扇 貝 , $50/ 斤 , 加 工 費 $30
味 道 清 而 鮮 的 扇 貝 配 上 頭 抽 及 蒜 蓉 同 煮 , 鮮 上 加 鮮 。

平 食 優 質 海 鮮

入 長 洲 想 食 一 頓 經 濟 抵 食 的 海 鮮 餐 , 島 民 都 建 議 自 攜 海 鮮 到 凱 濤 茶 餐 廳 。
她 位 於 較 靜 局 的 長 洲 南 部 , 主 要 做 街 坊 生 意 , 所 以 價 錢 實 惠 , 以 自 攜 海 鮮 為 例 , 不 過 3 斤 的 一 律 當 一 碟 計 , 清 蒸 或 蒜 蓉 都 是 $30/ 碟 , 椒 鹽 $60/ 碟 , 比 碼 頭 的 海 鮮 店 平 兩 成 有 多 。
師 傅 的 手 勢 也 不 俗 , 火 候 控 制 得 宜 , 椒 鹽 蝦 炸 得 剛 好 , 蝦 肉 剛 離 殼 , 入 口 香 脆 。
其 他 小 菜 也 吃 得 過 。 如 一 道 簡 單 不 過 的 咕 嚕 肉 , 用 腩 肉 炸 香 製 成 , 入 口 富 肉 汁 , 醬 汁 以 米 醋 而 非 白 醋 調 成 , 入 口 溫 和 不 嗆 喉 ; 海 鮮 卷 亦 有 驚 喜 , 蝦 粒 、 甘 筍 粒 、 芹 菜 粒 等 下 得 很 足 。
有 心 幫 襯 的 , 記 住 在 幾 小 時 前 訂 , 因 餐 廳 一 般 營 業 至 7pm , 有 預 訂 才 會 開 門 做 生 意 。


到 街 市 2 樓 買 海 鮮 去 !

想 買 平 靚 正 的 海 鮮 , 記 住 要 上 街 市 2 樓 ( 營 業 至 晚 上 9 時 ) 。 其 實 街 市 1 樓 及 海 傍 的 海 鮮 店 都 有 賣 海 鮮 , 不 過 多 為 養 魚 , 價 錢 也 貴 ; 街 市 2 樓 的 則 有 較 多 本 地 海 鮮 , 如 手 釣 的 石 九 公 、 荷 包 魚 等 。

凱 濤 餐 廳

地 址 : 長 洲 中 興 海 傍 街 36 號 地 下
電 話 : 2986 9989
營 業 時 間 : 7am-7pm( 如 有 預 訂 則 營 業 至 10pm)

霸 定 靚 位 睇 飄 色

飄 色 路 線
飄 色 巡 遊 將 在 5 月 12 日 舉 行 , 路 線 跟 往 年 一 樣 , 由 北 帝 廟 開 始 , 途 經 北 社 街 、 新 興 街 、 部 分 海 傍 街 、 大 興 堤 路 , 到 達 中 學 路 看 台 及 天 后 廟 , 後 繞 中 興 街 、 大 菜 園 路 、 大 新 後 街 、 興 隆 正 街 、 新 興 後 街 , 再 折 返 北 社 街 回 到 北 帝 廟 。 有 心 睇 的 記 住 要 霸 位 , 因 為 雖 然 飄 色 於 2pm 才 開 始 , 但 在 12nn 就 有 警 察 開 始 封 路 , 霸 位 的 人 亦 會 開 始 湧 現 。 綜 合 多 個 街 坊 及 實 地 考 察 後 , 以 下 嚴 選 幾 個 看 飄 色 的 吉 凶 位 置 。


上 吉 ︰ 北 社 街
是 唯 一 一 條 飄 色 隊 伍 來 回 必 經 的 街 道 , 在 此 看 飄 色 , 可 睇 足 兩 次 。 兩 旁 的 街 道 雖 窄 , 勝 在 有 瓦 遮 頭 不 怕 曬 , 不 過 睇 足 全 程 就 要 等 個 幾 鐘 , 加 上 小 巷 空 氣 較 悶 熱 , 宜 帶 備 飲 品 、 風 扇 仔 。

中 吉 ︰ 公 共 圖 書 館 前
長 洲 公 共 圖 書 館 一 帶 的 市 政 大 廈 正 好 充 當 太 陽 傘 , 加 上 樓 上 有 公 廁 , 人 有 三 急 起 來 夠 方 便 。 大 樓 附 近 又 有 大 排 檔 等 食 肆 , 方 便 歇 腳 。

凶 ︰ 大 興 堤 路
大 興 堤 路 地 方 闊 闊 落 落 , 可 惜 全 程 無 遮 無 掩 , 試 想 想 在 這 被 正 午 的 太 陽 曬 足 2 個 鐘 , 中 暑 的 機 會 達 九 成 九 , 千 祈 咪 揀 !


搶 包 山

看 完 飄 色 , 留 守 到 晚 上 11:30pm 還 可 看 到 搶 包 山 比 賽 。 比 賽 同 樣 在 北 帝 廟 遊 樂 場 舉 行 。 想 入 場 欣 賞 賽 事 , 須 到 北 帝 廟 搶 包 山 會 場 附 近 領 籌 , 每 人 一 籌 , 先 到 先 得 , 限 定 人 數 為 1,500 個 。

飄 色 會 景 巡 遊

舉 行 日 期 及 時 間 : 5 月 12 日 2pm
地 點 : 長 洲 北 社 街 至 天 后 廟 , 再 折 返 至 北 帝 廟
查 詢 電 話 : 2981 0542
網 址 : http://www.discovehong kong.com/taiwan/heritage/index.jhtml

包 山 嘉 年 華 搶 包 山 比 賽 暨 頒 獎 典 禮

舉 行 日 期 及 時 間 : 5 月 12 日 11:30pm-5 月 13 日 12:30am
地 點 : 長 洲 北 帝 廟 遊 樂 場 足 球 場
查 詢 電 話 : 2852 3220
網 址 : http://www.lcsd.gov.hk/ specials/bun2008 /b5/index.php
註 : 5 月 12 日 當 晚 有 加 班 船 由 長 洲 開 往 中 環
查 詢 : 2131 8181

撰 文 ︰ 王 秀 雯
攝 影 ︰ 馮 大 緯

No comments:

Post a Comment

Labels

Followers

Blog Archive