Tuesday 2 June 2009

Food Lovers 老 字 號 Cheap 出 個 未 來 【 金 鳳 扒 房 餐 廳 】


阿 叔 不 時 在 店 開 show , 大 噴 口 水 。

世 界 上 , 有 這 樣 一 種 牛 扒 。 廉 價 、 碩 大 , 醃 到 零 肉 味 鬆 泡 泡 。
放 在 熱 燙 鐵 板 上 , 淋 上 濃 濃 醬 汁 , 喳 一 聲 , 醬 煙 四 竄 迷 人 眼 , 從 此 起 死 回 生 , 紅 足 四 十 年 。
曾 幾 何 時 , 我 們 以 為 它 至 貴 至 尊 , 是 人 間 美 味 。 長 大 後 , 才 知 道 , 這 醃 過 的 牛 扒 原 來 是 cheap 貨 , 牛 扒 根 本 不 是 這 樣 的 。 「 cheap 有 咩 問 題 ? 牛 扒 唔 賣 得 cheap , 點 會 個 個 食 得 起 ? 」 金 鳳 牛 扒 餐 廳 始 創 人 , 人 稱 阿 叔 的 林 志 強 振 振 有 辭 說 。 金 鳳 , 港 式 cheap 扒 始 作 俑 者 之 一 , 靠 一 塊 鬆 脹 的 牛 扒 , 啟 蒙 了 足 足 一 整 代 人 。
今 天 , 當 人 人 都 升 格 upgrade 吃 和 牛 、 安 格 斯 , 爭 與 cheap 扒 劃 清 界 線 , 金 鳳 仍 一 心 一 意 , 做 她 的 港 式 扒 , 不 單 植 根 香 港 , 還 把 分 店 開 到 祖 國 去 , 繼 續 靠 窮 則 變 、 變 得 通 的 香 港 智 慧 , 堅 韌 生 存 。

為 扒 做 talk show

同 事 聽 到 要 訪 問 金 鳳 , 即 時 狠 狠 地 擲 來 一 個 「 cheap ! 」 字 。 Cheap 的 定 義 , 第 一 : 大 概 因 為 這 塊 牛 扒 分 量 有 十 安 士 重 , 埋 單 卻 只 是 五 六 十 元 , 兼 送 麵 包 、 餐 湯 和 茶 啡 , 一 個 餐 , 飽 撐 半 天 。 第 二 : 是 這 塊 牛 扒 嚴 格 來 說 不 能 算 是 牛 扒 , 只 是 塊 醃 到 無 味 的 肉 而 已 ! 「 肉 係 醃 過 , 不 過 唔 係 搵 鬆 肉 粉 、 梳 打 粉 醃 ! 我 阿 叔 做 得 出 , 俾 得 你 睇 , 大 家 可 以 放 心 食 。 」 梳 花 旗 裝 , 頭 髮 熨 貼 反 光 , 髮 蠟 油 亮 的 林 志 強 , 坐 在 荔 枝 角 道 的 金 鳳 老 店 為 它 辯 護 。
林 志 強 是 金 鳳 老 闆 , 年 屆 73 , 人 稱 阿 叔 , 經 營 金 鳳 四 十 載 , 隨 近 年 在 中 山 開 了 兩 間 分 店 , 早 已 轉 戰 內 地 , 絕 少 坐 鎮 香 港 。 然 而 , 每 逢 假 日 或 假 日 前 夕 , 他 還 是 會 回 來 在 店 內 開 牛 扒 talk show , 為 的 就 是 撥 亂 反 正 , 讓 人 對 港 式 牛 扒 有 更 深 認 識 。
他 幾 十 歲 人 , 拿 咪 高 峰 , 托 起 一 條 幾 十 磅 重 的 大 牛 扒 , 對 滿 堂 賓 客 , 講 解 牛 扒 , 活 像 詹 瑞 文 般 , 一 人 棟 篤 , 時 而 認 真 , 時 而 說 笑 , 口 水 飛 花 , 舉 手 投 足 , 十 足 十 已 故 馬 評 人 董 驃 。
「 講 牛 扒 你 未 必 識 , 但 阿 叔 講 扒 你 一 定 要 聽 住 。 我 醃 牛 扒 係 用 木 瓜 核 磨 成 粉 , 利 用 木 瓜 核 酸 性 令 肉 變 腍 , 絕 對 天 然 , 使 乜 用 化 學 呀 ? 」 他 說 。
他 當 眾 取 出 雪 鑿 在 牛 肉 刺 上 小 孔 , 然 後 浸 在 洋 、 甘 筍 和 木 瓜 核 的 調 味 料 中 , 令 牛 扒 鬆 軟 入 味 。
此 舉 一 出 , 引 得 席 上 人 竊 竊 私 語 : 「 木 瓜 核 ? 乜 唔 係 梳 打 粉 咩 ? 」


阿 叔 做 show 時 將 原 裝 未 經 切 割 的 牛 扒 展 現 人 前 , 表 明 用 料 全 是 中 上 品 質 。


阿 叔 示 範 醃 牛 扒 以 雪 鑿 刺 孔 。


環 境 相 當 擠 迫 , 鐵 板 上 的 扒 油 煙 四 起 。

酒 店 出 身 做 靚 扒

「 梳 打 粉 食 得 多 會 食 壞 人 , 我 阿 叔 賣 幾 十 年 扒 , 點 會 咁 做 呀 ? 」
阿 叔 賣 扒 , 今 年 剛 好 四 十 年 。 話 說 1969 年 11 月 , 他 以 $1,800 月 租 , 在 荔 枝 角 道 金 鳳 樓 這 個 小 鋪 位 開 扒 店 , 取 名 「 金 鳳 」 。 不 過 想 也 想 不 到 , 最 初 他 賣 的 不 是 港 式 cheap 牛 扒 , 而 是 酒 店 高 級 貨 , 四 十 多 元 一 塊 牛 扒 , 差 不 多 勞 苦 大 眾 半 個 月 人 工 。 「 我 酒 店 出 身 嘛 ! 梗 係 賣 高 級 貨 ! 當 年 金 鳳 , 係 全 深 水 區 內 最 高 貴 的 餐 廳 。 」 你 沒 聽 錯 , 金 鳳 的 確 曾 是 深 水 區 最 高 貴 餐 廳 , 阿 叔 也 如 假 包 換 是 酒 店 出 身 的 。
事 情 是 這 樣 的 , 話 說 1948 年 , 12 歲 的 他 來 港 投 靠 姊 姊 , 小 小 年 紀 , 沒 有 賺 錢 能 力 , 姊 夫 覺 得 他 白 食 白 住 , 借 故 打 了 他 一 記 耳 光 , 他 憤 而 離 家 出 走 , 在 街 上 結 識 了 一 個 雲 吞 麵 小 販 , 後 來 小 販 入 飯 店 做 大 廚 , 他 跟 去 當 學 徒 , 因 在 飯 店 認 識 了 一 些 外 籍 客 人 , 外 國 人 貼 士 很 多 , 他 覺 得 若 果 學 曉 英 文 , 他 日 與 外 國 人 打 交 道 , 前 途 無 限 。 於 是 他 轉 往 工 廠 去 當 學 徒 , 返 晚 七 放 朝 七 , 早 上 就 到 YMCA 學 英 文 。
他 天 生 語 言 能 力 不 錯 , 滿 口 流 利 英 文 , 便 到 酒 店 面 試 , 遂 入 了 當 時 尖 沙 咀 的 Moon Hotel ( 已 結 業 ) 做 waiter 。
「 做 waiter 手 板 眼 見 工 夫 , easy job ! 反 而 廚 房 煮 菜 我 睇 唔 到 , 大 把 學 呀 ! 我 叫 個 鬼 佬 廚 師 教 我 , 有 一 次 我 做 芥 辣 汁 , 攪 攪 突 然 反 方 向 攪 , 攪 到 成 盤 芥 辣 汁 變 一 攤 水 , 個 鬼 佬 就 一 巴 星 埋 。 呢 巴 係 我 人 生 第 二 次 俾 人 打 , 但 今 次 我 無 嬲 , 反 而 多 謝 個 鬼 佬 , 佢 見 我 受 教 , 咪 收 我 為 徒 。 」 他 說 。


食 家 蔡 瀾 吃 過 金 鳳 的 牛 扒 , 在 電 視 節 目 《 蔡 瀾 歎 名 菜 》 中 大 表 讚 賞 。


門 口 有 個 舊 款 大 燈 箱 , 標 明 價 錢 , 十 分 廉 宜 。


黃 金 時 段 為 了 盡 用 座 位 空 間 , 門 口 標 明 「 人 齊 方 能 安 排 入 座 」 。

破 釜 沉 舟 賣 cheap 扒

自 此 他 學 懂 了 煮 西 餐 , 精 通 烹 調 各 式 扒 類 , 轉 了 四 間 酒 店 的 扒 房 , 最 後 一 間 是 希 爾 頓 酒 店 ( 已 結 業 ) , 人 工 三 級 跳 。
後 來 一 個 常 幫 襯 他 的 美 國 客 人 , 邀 他 到 美 國 , 在 私 人 遊 艇 煮 扒 , 他 在 美 國 打 工 多 年 , 儲 了 一 萬 二 千 元 , 之 後 回 港 , 在 荔 枝 角 道 開 金 鳳 , 實 現 創 業 之 夢 。
「 我 雄 心 壯 志 , 搵 齊 酒 店 班 兄 弟 , 一 心 諗 住 做 高 級 扒 房 。 」 阿 叔 說 。
六 十 年 代 的 深 水 賣 酒 店 牛 扒 , 生 意 慘 淡 可 想 而 知 , 他 天 天 蝕 錢 , 蝕 到 入 肉 。
沒 錢 交 房 租 , 便 索 性 晚 上 在 鋪 留 宿 , 連 出 糧 錢 也 沒 有 , 惟 有 請 夥 計 兄 弟 離 去 。
「 班 兄 弟 對 我 好 , 願 意 唔 收 人 工 做 落 去 。 我 心 領 , 如 果 我 無 工 錢 俾 人 , 仲 留 人 度 , 我 過 唔 到 自 己 關 。 」 他 說 。
於 是 他 只 留 下 兩 個 夥 計 幫 手 , 他 自 己 就 由 煮 扒 、 招 呼 客 人 到 打 掃 一 腳 踢 , 做 到 有 氣 無 碇
夜 晚 拉 閘 收 鋪 , 他 輾 轉 反 側 , 思 前 想 後 , 終 於 給 他 想 通 了 一 條 出 路 。
荔 枝 角 道 , 鬼 佬 遊 客 鬼 影 都 唔 見 一 隻 , 街 坊 就 有 大 把 , 不 過 佢 見 我 扒 價 錢 貴 , 過 門 而 不 入 。 我 諗 , 其 實 local people 先 係 我 客 , 只 不 過 金 鳳 太 high , 佢 消 費 唔 起 。 於 是 我 將 價 錢 定 到 最 cheap , 四 五 蚊 有 一 個 扒 外 , 仲 加 湯 、 沙 律 同 茶 啡 , 實 行 做 套 餐 , 街 坊 一 定 會 入 幫 襯 。 」 他 說 。


阿 叔 說 話 時 很 激 動 , 態 度 寸 爆 。


30 來 歲 時 的 林 志 強 始 創 金 鳳 , 那 時 他 也 是 一 頭 髮 蠟 , 眉 清 目 秀 , 樣 子 很 斯 文 。


阿 叔 喜 愛 踢 波 , 年 輕 時 曾 與 夥 計 組 織 一 隊 足 球 隊 , 這 是 他 與 大 女 兒 ( 左 ) 林 穎 詩 的 合 照 。

窮 則 變   變 則 通

策 略 變 了 , 定 價 調 低 , 扒 自 然 取 平 價 的 中 下 級 質 素 。 「 係 呀 ! 扒 係 cheap , 但 收 你 咁 價 錢 , 唔 通 俾 Prime grade 你 呀 ? 我 係 澳 洲 扒 , 中 等 貨 , 好 過 巴 西 、 阿 根 廷 。 」
扒 cheap 了 , 於 是 他 自 創 醃 扒 技 術 , 將 肉 味 較 淡 的 平 扒 起 死 回 生 , 誤 打 誤 撞 創 出 港 式 牛 扒 , 由 於 價 錢 大 眾 化 , 吸 引 到 不 少 附 近 街 坊 光 顧 , 守 業 兩 年 , 餐 廳 才 開 始 轉 虧 為 盈 , 生 意 漸 上 軌 道 。
「 冇 話 乜 包 唔 包 袱 , 窮 則 變 變 則 通 嘛 ! 賣 cheap 扒 先 至 好 , 身 光 頸 靚 幫 襯 , 我 歡 迎 ; 條 褲 穿 窿 , 我 一 樣 無 問 題 。 十 錢 八 塊 , 人 人 都 食 得 起 。 」 他 說
他 也 真 的 時 來 運 到 , 七 八 十 年 代 , 香 港 經 濟 起 飛 , 小 市 民 生 活 有 了 改 善 , 賺 了 錢 想 食 好 點 , 那 時 大 部 分 人 都 未 鋸 過 扒 , 紛 紛 幫 襯 , 金 鳳 乘 經 濟 暢 旺 的 勢 頭 , 生 意 旺 到 不 得 了 。
九 十 年 代 他 見 形 勢 大 好 , 在 尖 沙 咀 山 林 道 開 了 第 一 間 分 店 , 店 甫 開 , 門 外 大 排 長 龍 , 帶 挈 他 又 賺 一 筆 。
那 時 , 他 眼 見 市 面 瀰 漫 一 片 移 民 外 國 的 氣 氛 , 同 樣 是 新 移 民 背 景 的 他 , 曾 經 滄 海 , 於 是 發 財 立 品 , 開 班 教 人 做 牛 扒 , 希 望 人 家 有 一 技 之 長 好 移 民 。
陣 我 開 班 , 冇 收 一 毫 子 ! 你 住 移 民 紙 入 我 就 教 你 煮 牛 扒 , 等 佢 去 到 外 國 , 都 搵 到 餐 飯 食 。 」 他 說 。
他 趁 落 場 時 在 店 內 開 班 , 對 咪 講 煮 牛 扒 , 風 趣 幽 默 , 不 時 惹 來 哄 堂 大 笑 , 學 生 們 見 他 有 此 天 賦 , 便 游 說 他 在 飯 市 時 也 搞 棟 篤 show , 想 不 到 因 此 成 了 他 的 生 招 牌 。
「 開 show 晚 , 門 口 一 定 有 長 龍 , 以 前 係 咁 , 而 家 都 係 咁 ! 呢 就 係 個 人 魅 力 。 」 他 說 。
價 廉 物 美 的 牛 扒 , 加 上 他 的 招 牌 talk show , 讓 金 鳳 紅 遍 深 水 與 尖 沙 咀 , 於 是 在 03 年 , 他 北 上 家 鄉 中 山 , 再 開 兩 間 分 店 , 05 年 還 部 署 大 女 兒 回 來 接 手 , 協 助 行 政 管 理 工 作 。


他 工 務 繁 忙 , 常 中 港 兩 邊 走 , 巡 視 香 港 兩 間 店 期 間 , 都 有 不 少 國 內 長 途 電 話 要 談 。


阿 叔 見 大 廚 煮 的 扒 不 達 標 準 , 便 親 自 下 廚 示 範 。


他 喜 愛 與 客 人 談 話 , 趁 將 牛 扒 展 示 給 客 前 , 又 談 個 不 休 。

搞 搞 新 意 思

他 的 大 女 兒 林 穎 詩 , 本 來 在 澳 洲 的 大 學 讀 傳 理 系 , 之 後 再 進 修 了 兩 個 marketing 的 碩 士 學 位 , 畢 業 後 到 各 國 遊 歷 , 又 學 飛 機 和 跳 傘 , 激 得 父 親 七 竅 生 煙 , 父 親 叫 她 到 餐 廳 幫 手 , 她 很 怕 束 縛 , 一 直 婉 拒 , 直 至 三 年 前 才 應 承 。
「 我 返 , 都 係 見 阿 爸 年 老 , 唔 想 佢 咁 辛 苦 , 而 且 金 鳳 扒 已 經 四 十 年 不 變 , 係 時 候 搞 新 意 思 。 」 林 穎 詩 說 。
她 覺 得 , 香 港 人 對 牛 扒 已 非 吳 下 阿 蒙 , 港 式 扒 已 不 能 滿 足 年 輕 一 代 , 於 是 引 入 美 國 德 州 Prime grade 西 冷 牛 扒 , 9 安 士 賣 $108 , 新 鮮 煎 熟 , 不 經 醃 製 , 一 反 老 父 慣 例 。 然 而 , 剛 推 出 了 兩 個 月 , 反 應 沒 有 她 想 像 般 理 想 。
「 或 者 幫 襯 金 鳳 客 人 , 食 慣 傳 統 港 式 牛 扒 , 價 錢 平 , 呢 個 美 國 西 冷 雖 然 比 出 面 平 , 但 始 終 比 港 式 牛 扒 貴 , 客 人 看 見 價 錢 , 已 經 行 人 止 步 , 試 都 唔 試 。 」 林 穎 詩 說 。


別 人 稱 他 做 「 亞 叔 」 , 他 感 到 既 尊 重 又 不 覺 老 , 菜 牌 也 印 上 「 亞 叔 」 標 誌 , 連 中 山 店 都 叫 「 亞 叔 扒 房 餐 廳 」 。


女 兒 林 穎 詩 與 父 親 一 樣 調 皮 好 玩 , 兩 父 女 走 在 一 起 一 唱 一 和 , 十 分 搞 笑 。


金 鳳 荔 枝 角 道 總 店 , 四 十 年 的 光 景 , 昏 黃 幽 暗 , 一 遍 歲 月 的 痕 跡 。

為 女 兒 開 路

老 父 見 銷 情 欠 佳 , 暗 替 女 兒 急 。 每 逢 talk show 都 鄭 重 推 介 , 往 雪 櫃 內 拿 塊 Prime grade 牛 扒 , 像 出 示 武 林 聖 火 令 的 令 牌 般 高 舉 人 前 , 青 筋 暴 現 的 解 說 。
! 呢 塊 扒 , 係 金 鳳 最 新 出 品 , 美 國 德 州 頂 級 西 冷 , Prime grade 。 用 dry aged 方 法 令 牛 肉 鬆 軟 , 全 天 然 。 塊 塊 都 係 真 空 包 裝 , 原 封 拆 開 , 無 做 手 腳 , 煎 陣 只 係 撒 少 少 鹽 , 無 其 他 調 味 醃 料 , 原 汁 原 味 。 」
他 咬 牙 切 齒 地 說 。
「 爸 爸 咁 為 你 , 不 如 你 同 爸 爸 一 齊 出 馬 , 做 場 talking show , 教 育 班 客 , 等 佢 知 道 , 呢 先 至 係 靚 扒 啦 。 」 記 者 問 太 子 女 。
「 Cheap 唔 cheap 呀 ? 佢 talk 好 啦 ! 我 唔 制 ! 」 林 穎 詩 耍 手 擰 頭 。
「 Cheap ? 我 唔 cheap 點 親 民 呀 ? 唔 親 民 客 點 知 我 係 好 呀 ? 而 家 連 選 特 首 都 要 搞 答 問 大 會 啦 ! 」 阿 叔 在 旁 中 氣 十 足 地 說 。
奮 鬥 四 十 年 , 世 人 笑 他 cheap , 他 一 點 也 不 介 意 , 因 為 cheap 本 無 罪 。 他 只 不 過 像 大 部 分 香 港 人 一 樣 , 勤 勞 奮 鬥 , 力 爭 上 游 。 在 時 代 的 洪 流 、 艱 苦 的 生 活 中 , 掙 扎 求 存 , 練 就 出 一 套 生 存 的 哲 學 來 。


美 國 德 州 頂 級 西 冷 $108/9 安 士
這 是 Prime grade 的 美 國 西 冷 , 即 牛 的 後 腰 脊 , 煎 五 成 熟 為 最 佳 , 滑 腍 不 韌 , 牛 肉 味 濃 郁 。


美 國 霜 降 雪 花 牛 扒 $98/10 安 士
雪 花 牛 扒 是 牛 的 肩 胛 位 , 同 樣 是 Prime grade , 肉 質 比 西 冷 略 韌 , 適 合 喜 歡 牛 肉 有 咬 口 的 人 士 , 肉 中 有 不 少 雪 花 , 牛 肉 味 香 濃 , 五 成 熟 為 最 佳 。


羊 扒 餐 $65/ 例 牌
新 西 蘭 來 的 羊 扒 , 腍 滑 、 洋 味 香 盛 , 尚 有 點 點 羊 肉 羶 香 。


沙 丹 石 斑 $39/ 例 牌
石 斑 沒 有 蘸 粉 煎 熟 , 腍 香 有 魚 味 , 配 煎 蛋 、 火 腿 和 有 青 豆 、 蘑 菇 、 紅 蘿 蔔 的 燒 汁 , 甜 口 有 蒜 香 。


吉 列 豬 扒 $50/10 安 士
豬 扒 來 自 巴 西 , 爽 滑 有 肉 香 , 吉 列 皮 厚 薄 適 中 , 香 脆 可 口 。


香 煎 牛 $43/ 例 牌
腍 軟 牛 味 濃 , 蘸 些 粟 米 汁 吃 , 味 更 甜 美 。

來 金 鳳 鋸 扒

金 鳳 是 舊 日 的 港 式 西 餐 廳 , 件 頭 大 , 價 錢 平 。 牛 扒 豬 扒 都 經 醃 過 , 但 老 闆 保 證 並 無 鬆 肉 粉 、 梳 打 粉 , 扒 類 較 同 類 餐 廳 有 肉 味 , 惟 仍 嫌 單 薄 , 幸 其 醬 汁 香 濃 , 補 救 了 肉 味 不 足 , 又 很 惹 味 。
至 於 新 出 的 美 國 德 州 牛 扒 , 完 全 沒 有 醃 味 , 肉 味 口 感 俱 佳 , 價 錢 不 算 貴 , 值 得 品 嘗 。
所 有 餐 皆 有 麵 包 、 湯 、 主 菜 和 餐 茶 , 抵 食 得 很 。

金 鳳 扒 房 餐 廳

地 址 : 旺 角 荔 枝 角 道 102 號 ( 總 店 ) 、 尖 沙 咀 山 林 道 9 號 A 鋪 地 下 ( 分 店 )
電 話 : 2393 6054 ( 總 店 ) 、 2736 3008 ( 分 店 )
註 : 牛 扒 talkshow 不 定 期 舉 行

撰 文 ︰ 孟 惠 良
攝 影 ︰ 李 日 進

No comments:

Post a Comment

Labels

Followers

Blog Archive