Tuesday 2 June 2009

Food Lovers 老 字 號 牛 脾 氣   華 南 粉 麵


在 灣 仔 打 滾 了 六 十 年 的 華 南 , 一 直 有 股 堅 韌 的 牛 脾 氣 。
由 盧 押 道 的 大 排 檔 , 到 現 時 譚 臣 道 的 舊 地 鋪 , 天 天 朝 六 朝 四 , 是 灣 仔 經 營 年 月 最 久 、 營 業 時 間 最 長 的 粉 麵 店 。
掌 舵 人 陳 光 偉 也 像 牛 一 樣 堅 韌 , 由 5 歲 一 直 守 檔 至 今 , 40 多 年 來 的 努 力 , 骨 和 肉 都 與 華 南 連 了 根 , 辛 勤 像 牛 , 從 不 哼 一 聲 , 默 默 耕 耘 出 店 的 每 一 樣 出 品 。
他 為 華 南 竭 盡 心 力 , 捱 到 骨 骼 都 已 移 位 , 仍 硬 撐 下 來 。
即 使 世 事 轉 變 , 人 心 不 古 , 他 仍 是 以 一 股 牛 脾 氣 , 對 抗 現 實 。


店 鋪 是 自 家 物 業 , 不 用 交 租 。


對 於 丈 夫 的 辛 勞 , 陳 太 常 戥 他 難 受 。

五 癆 七 傷

二 月 天 , 乍 暖 還 寒 , 午 後 走 進 灣 仔 譚 臣 道 華 南 粉 麵 的 二 樓 , 一 個 光 身 體 的 大 肥 佬 睡 在 臨 時 用 木 凳 架 起 的 木 板 上 , 旁 邊 有 個 按 摩 師 替 他 全 身 推 拿 , 他 邊 推 拿 , 邊 接 受 訪 問 。
「 我 無 事 , 每 日 我 都 要 俾 人 推 幾 推 , 推 完 之 後 , 我 就 生 番 哂 , 又 可 以 去 打 番 十 盤 八 盤 肉 丸 。 」
他 是 華 南 的 老 闆 陳 光 偉 , 現 年 52 歲 , 5 歲 就 入 行 打 肉 丸 。
打 肉 丸 是 全 身 運 動 , 手 力 腰 力 臂 力 一 齊 發 揮 , 很 是 費 勁 , 數 十 年 的 打 拼 , 令 他 脊 骨 移 了 位 , 肩 椎 神 經 腺 經 常 抽 筋 , 每 天 也 要 專 人 替 他 全 身 推 拿 , 箇 中 滋 味 , 外 人 難 以 想 像 。
雖 然 他 一 直 攤 在 床 上 動 彈 不 得 , 但 遇 上 夥 計 上 來 求 救 , 他 又 馬 上 起 床 , 鑽 進 廚 房 左 看 右 看 。
「 佢 份 人 就 係 咁 , 做 慣 , 我 叫 佢 去 按 摩 中 心 度 做 , 佢 話 鋪 頭 按 摩 可 以 睇 埋 班 夥 計 , 唔 會 時 間 喎 。 」 陳 光 偉 的 太 太 說 。

他 脾 性 出 了 名 像 牛 , 連 勤 勞 亦 和 牛 一 樣 。
每 早 六 點 做 到 晚 上 六 點 , 踩 足 十 二 個 鐘 , 從 不 見 他 呻 半 句 。
他 對 自 己 要 求 高 , 對 別 人 要 求 也 高 。
別 人 做 的 , 總 不 合 他 心 意 , 不 單 是 跟 他 多 年 的 夥 計 , 就 算 在 鋪 幫 手 的 兩 個 弟 弟 , 他 也 覺 得 達 不 到 他 的 要 求 。
「 細 佬 打 牛 丸 , 打 極 都 打 唔 到 水 準 , 唉 ! 我 都 費 事 叫 佢 打 , 不 如 我 打 番 算 數 ! 」
因 此 由 買 料 、 滷 水 、 煮 牛 腩 、 打 丸 , 他 都 一 手 包 辦 。 他 的 緊 張 , 連 客 人 都 知 。
有 位 熟 客 對 記 者 說 : 「 老 闆 好 惡 ! 有 時 夥 計 做 , 俾 老 細 見 到 , 會 即 時 受 。 」
採 訪 所 見 , 老 闆 在 時 , 夥 計 也 不 敢 閒 下 來 , 不 時 掃 地 、 抹 、 做 到 一 塵 不 染 , 然 而 老 闆 走 後 , 夥 計 就 悠 閒 打 牙 骹 , 難 得 一 刻 偷 閒 。
夥 計 偷 偷 地 對 記 者 說 : 「 俾 老 闆 知 道 我 打 牙 骹 , 會 打 電 話 返 ! 」
陳 光 偉 有 套 哲 學 , 就 是 人 不 應 該 偷 懶 , 要 吃 飯 就 得 付 出 勞 力 。 這 哲 學 , 與 他 成 長 的 際 遇 有 關 。


50 年 代 時 仍 是 大 排 檔 的 華 南 相 當 簡 陋 。


廿 來 歲 時 的 陳 光 偉 已 在 牛 腩 檔 中 fit 。

唔 辛 苦 點 得 世 間 財

陳 光 偉 自 小 在 大 排 檔 幫 手 , 那 時 的 華 南 , 還 是 灣 仔 盧 押 道 的 鐵 皮 大 排 檔 。 陳 光 偉 跟 爺 爺 陳 景 隆 和 父 親 陳 漢 秋 , 雖 然 是 太 子 爺 , 但 沒 有 優 待 , 爺 爺 指 定 , 洗 碗 、 清 潔 、 傳 菜 全 部 要 他 做 , 因 為 可 減 省 人 手 , 降 低 成 本 。
「 阿 爺 教 落 , 唔 辛 苦 唔 得 世 間 財 。 我 倒 塔 咁 早 起 身 , 一 直 做 到 三 更 半 夜 , 日 日 如 是 , 細 細 個 已 經 捱 慣 , 就 算 辛 苦 都 唔 敢 呻 半 句 。 」
六 七 十 年 代 , 華 南 附 近 是 紅 燈 區 , 有 不 少 水 兵 和 妓 女 幫 襯 , $0.3/ 碗 麵 , 都 是 實 牙 實 齒 賺 回 來 的 。 陳 光 偉 年 紀 稍 長 , 爺 爺 又 要 他 跟 師 傅 學 買 貨 、 淥 麵 、 煮 腩 , 好 等 他 熟 習 店 鋪 全 套 運 作 , 方 便 幫 手 。
「 有 時 我 做 得 唔 好 , 師 傅 會 搵 滾 水 淥 我 雙 腳 , 不 過 我 都 無 嬲 , 陣 時 , 師 傅 肯 教 我 , 我 已 經 好 感 激 。 」
他 死 命 的 學 , 半 點 不 敢 偷 懶 , 終 於 學 有 所 成 , 做 牛 腩 比 爺 爺 、 父 親 都 要 好 , 其 後 爺 爺 父 親 相 繼 過 身 , 他 就 擔 正 大 旗 打 理 華 南 。
對 於 滷 牛 腩 、 牛 雜 , 他 仍 堅 持 長 輩 教 落 的 一 套 , 幾 十 年 來 , 半 點 沒 有 鬆 懈 。


陳 光 偉 展 示 一 大 幅 即 日 的 新 鮮 牛 腩 。


客 人 多 得 水 洩 不 通 , 老 闆 娘 陳 太 一 夫 當 關 , 安 排 全 場 座 位 。

出 品 實 牙 實 齒

牛 腩 和 牛 雜 , 他 堅 持 不 用 雪 藏 貨 , 一 定 要 新 鮮 才 用 。 每 朝 天 未 光 , 他 就 回 鋪 處 理 送 來 的 牛 腩 牛 雜 , 不 假 手 於 人 。
「 你 睇 , 呢 咪 真 材 實 料 ! 新 鮮 牛 腩 係 一 大 幅 , 無 切 開 , 唔 似 雪 藏 已 經 切 。 仲 附 有 肚 、 肺 、 腸 、 膀 內 臟 , 你 去 第 二 間 , 邊 有 內 臟 俾 你 睇 到 … … 」 他 將 牛 腩 去 筋 切 件 , 又 將 牛 雜 洗 好 , 牛 雜 啤 水 半 小 時 , 再 烚 一 烚 , 烚 過 後 , 他 還 多 洗 一 趟 , 用 水 捽 走 肚 腸 內 的 臭 膏 , 以 免 臭 味 令 整 鍋 滷 水 都 變 腥 臭 。
滷 牛 腩 牛 雜 也 是 自 己 動 手 , 方 法 也 是 幾 十 年 前 那 一 套 , 腩 雜 放 滷 水 中 只 滷 至 七 成 熟 就 會 拎 起 , 待 客 人 柯 打 才 放 入 滷 水 滷 熟 。
「 一 早 滷 到 熟 晒 , 人 時 候 咪 會 過 , 外 邊 好 多 做 牛 腩 人 都 唔 識 , 以 為 一 早 滷 熟 就 上 得 快 , 諗 住 慳 工 夫 。 」 他 說 。
他 不 單 做 腩 雜 講 究 , 用 來 炆 腩 雜 的 柱 侯 醬 , 也 要 先 放 在 貨 倉 陳 化 三 四 個 月 , 香 味 濃 縮 了 才 用 。


牛 腩 按 古 法 炮 製 , 味 道 濃 郁 得 很 。


繁 忙 時 段 落 的 單 如 雪 片 紛 飛 。


鋪 面 人 多 太 嘈 吵 , 若 有 漏 單 要 靠 嗌 咪 通 知 廚 房 。


陳 光 偉 不 在 廚 房 工 作 時 , 也 兼 顧 落 單 買 貨 , 沒 有 一 刻 是 停 下 來 的 。

就 是 辣 椒 油 也 要 自 己 炒 , 可 是 炒 香 料 , 香 味 會 飄 散 至 附 近 寫 字 樓 , 他 怕 被 人 投 訴 , 所 以 每 次 炒 都 選 星 期 日 , 忙 得 連 假 都 沒 法 放 。
「 來 貨 水 準 參 差 , 點 及 自 己 做 咁 好 ? 我 魚 蛋 、 墨 魚 丸 、 牛 丸 都 係 自 己 打
所 以 人 成 日 話 我 貴 , 實 在 我 收 你 廿 幾 蚊 一 碗 , 最 好 都 擺 晒 落 去 !
個 根 本 唔 識 欣 賞 。 」 他 說 。 他 出 品 絕 不 馬 虎 , 辛 苦 做 來 , 但 現 實 卻 不 如 人 意 , 華 南 的 生 意 已 是 「 今 時 唔 同 往 日 」 , 比 高 峰 期 差 了 許 多 。
顧 客 又 多 投 訴 , 像 網 上 就 常 有 客 人 說 他 收 得 貴 、 服 務 差 、 地 方 污 糟 、 味 精 極 重 , 他 聽 了 後 , 立 即 扯 火 。 「 味 精 重 ? 我 煲 滷 水 柱 侯 醬 、 蒜 頭 同 都 比 人 多 三 倍 , 湯 底 牛 骨 豬 骨 門 鱔 骨 加 埋 成 百 斤 , 味 道 濃 過 乜 ! 我 使 落 味 精 ?
「 覺 得 我 態 度 差 ? 客 有 無 反 省 過 自 己 態 度 先 ? 呢 個 世 界 , 你 點 對 人 , 人 點 對 你 。 我 同 班 夥 計 , 絕 對 唔 會 無 情 白 事 態 度 差 ; 不 過 , 二 十 零 蚊 一 碗 麵 , 無 包 埋 服 務 , 要 好 服 務 , 去 一 個 人 起 碼 消 費 四 五 百 蚊 福 臨 門 啦 ! 」


店 內 人 多 位 少 , 老 闆 最 怕 一 些 磨 爛 蓆 的 口 水 客 , 故 意 貼 上 卡 通 告 示 。


在 陳 光 偉 監 督 下 , 樓 面 阿 姐 不 時 打 掃 、 抹


打 魚 蛋 都 取 香 港 水 域 即 日 的 吊 口 門 鱔 , 特 別 新 鮮 。


阿 伯 ( 左 ) 在 華 南 當 了 廿 多 年 的 老 夥 計 , 現 已 退 休 , 這 天 他 專 誠 來 探 望 陳 光 偉 兩 夫 婦 , 大 家 談 得 格 外 投 契 。


打 魚 蛋 時 機 器 發 出 的 聲 音 震 耳 欲 襲 , 幸 好 工 場 是 自 置 物 業 , 樓 下 是 自 己 鋪 , 才 甚 少 遭 人 投 訴 。

慨 嘆 人 心 不 古

他 把 種 種 投 訴 , 都 歸 咎 於 人 心 不 古 。 覺 得 現 代 的 人 , 不 單 不 懂 吃 , 連 做 人 基 本 道 德 也 有 問 題 。
「 係 人 出 現 問 題 ! 係 而 家 人 素 質 下 降 。
97 前 , 邊 有 而 家 咁 多 風 暴 同 海 嘯 陣 我 老 一 輩 人 , 都 知 道 咩 叫 做 一 分 耕 耘 , 一 分 收 穫 ; 而 家 新 一 代 , 淨 係 諗 計 不 勞 而 獲 , 我 好 肯 定 話 俾 你 聽 , 人 價 值 破 產 , 經 濟 自 然 都 破 產 … … 」 他 對 現 代 人 沒 有 信 心 , 多 少 建 基 於 他 周 遭 遇 到 的 人 和 事 , 像 他 身 邊 的 夥 計 , 就 常 惹 來 他 光 火 。
「 96 年 我 開 分 店 , 一 開 就 開 五 間 , 諗 住 如 果 賺 錢 , 仲 會 陸 續 開 。 點 知 幫 我 睇 分 店 夥 計 , 日 日 遲 到 早 退 , 問 佢 點 解 , 佢 答 我 已 經 有 班 夥 計 鋪 做 , 有 無 佢 睇 住 都 係 一 樣 , 呢 係 乜 道 理 呀 ?
「 又 好 似 我 有 個 企 檔 夥 計 , 切 腩 切 到 一 塊 一 塊 , 我 問 點 解 ? 佢 同 我 講 一 分 錢 一 分 貨 , 咁 人 工 就 係 咁 表 現 , 想 切 好 , 加 多 人 工 啦 ! 嘩 ! 你 話 呢 人 呀 ? 」
他 一 輪 嘴 噴 出 滿 腹 牢 騷 。
對 於 投 訴 的 客 人 , 他 也 是 一 派 不 以 為 然 。 像 這 天 有 一 位 客 人 叫 了 碗 坑 腩 河 , 吃 了 兩 塊 就 嚷 牛 腩 太 肥 , 說 $24/ 碗 謀 取 暴 利 , 要 求 退 換 甚 至 不 收 錢 , 陳 光 偉 幾 乎 即 時 爆 火 。
「 呢 人 仲 野 蠻 過 隻 牛 , 食 梗 要 俾 錢 啦 ! 再 者 , 食 坑 腩 食 肥 定 食 瘦 都 唔 識 , 坑 腩 梗 係 肥 好 食 !
好 多 客 呢 度 都 爭 住 食 肥 坑 腩 , 唔 識 欣 賞 就 唔 好 幫 襯 啦 ! 」


打 丸 雖 有 機 器 幫 助 , 但 陳 光 偉 仍 堅 持 用 手 大 力 撻 打 , 令 肉 丸 更 有 彈 性 。

努 力 不 獲 共 鳴

劣 幣 在 他 眼 中 一 街 都 是 , 他 的 舊 價 值 觀 與 現 今 一 代 有 很 大 出 入 , 他 總 覺 得 , 就 算 他 做 得 再 好 , 也 難 止 息 無 理 的 批 評 。
「 我 費 事 理 佢 呀 ! 我 淨 係 知 做 好 食 物 , 你 欣 唔 欣 賞 唔 到 我 理 ! 」
他 一 邊 嘮 嘈 , 旁 邊 的 夥 計 一 邊 拿 地 拖 拖 地 , 濃 烈 的 漂 白 水 , 醺 得 在 吃 的 客 人 掩 鼻 , 他 立 刻 抓 緊 機 會 反 擊 。
! 話 我 地 方 污 糟 , 我 成 日 都 拖 地 , 邊 度 污 糟 ? 」 他 理 直 氣 壯 地 說 , 沒 有 半 點 覺 得 此 舉 騷 擾 了 客 人 。
他 努 力 撐 華 南 的 生 意 , 一 心 守 舊 有 規 條 , 以 為 舊 時 的 一 切 都 是 美 好 。
然 而 , 舊 的 一 套 , 有 好 也 有 壞 。 像 店 鋪 殘 殘 舊 舊 , 他 就 是 覺 得 有 麝 自 然 香 , 不 需 搞 甚 麼 門 面 工 夫 。 又 像 採 訪 那 天 , 遇 到 三 個 OL 來 吃 麵 , 三 個 人 挑 了 一 張 大 , 想 坐 鬆 動 點 , 當 時 明 明 空 多 得 很 , 也 要 趕 人 家 坐 細 , OL 悻 悻 然 。 問 他 橫 掂 沒 客 , 為 何 不 靈 活 點 處 理 ?
他 理 直 氣 壯 地 說 : 「 門 口 告 示 寫 明 座 位 我 安 排 ! 係 佢 自 己 睇 唔 到 。 」
舊 有 的 一 套 , 他 好 壞 照 單 全 收 , 有 些 時 候 , 真 的 跟 不 上 時 代 走 。
只 是 , 天 生 一 副 牛 頸 , 硬 了 幾 十 年 , 要 改 談 何 容 易 。
牛 唔 飲 水 如 何 得 牛 頭 低 ? 也 許 , 要 改 變 他 的 觀 念 , 還 是 要 當 事 人 自 己 領 悟 才 有 轉 機 。


他 每 天 打 丸 的 雙 手 , 長 期 紅 腫 和 骨 節 脹 大 。


陳 光 偉 事 事 親 力 親 為 , 連 抬 板 都 不 假 手 於 人 。

老 年 神 傷

像 年 前 , 他 的 一 對 老 朋 友 過 身 , 就 對 他 的 人 生 觀 起 了 很 大 衝 擊 。
「 有 時 做 人 好 化 ! 我 舊 時 一 齊 盧 押 道 做 大 排 檔 , 好 老 友 , 佢 兩 公 婆 辛 辛 苦 苦 賺 落 唔 少 , 乜 都 冇 享 過 , 點 知 一 退 休 就 生 cancer 過 身 。 剩 落 身 家 , 轉 頭 俾 個 仔 去 澳 門 一 鋪 清 袋 , 幾 百 萬 咪 好 似 過 眼 雲 煙 咁 隨 風 飄 散 。 」
朋 友 夫 婦 的 離 世 , 對 陳 光 偉 來 說 , 比 他 的 身 體 勞 損 有 更 大 打 擊 , 也 悄 悄 改 變 了 他 固 有 的 看 法 。
「 我 老 公 呢 一 兩 年 好 似 轉 性 咁 ! 莫 講 農 曆 新 年 , 連 聖 誕 節 、 復 活 節 、 暑 假 都 會 拉 閘 四 五 日 , 唔 做 生 意 去 周 遊 列 國 , 佢 話 都 做 幾 十 年 , 好 應 該 , 仲 話 自 己 好 似 小 學 生 去 旅 行 咁 , 先 發 覺 呢 個 世 界 係 咁 大 … … 」 陳 太 說 。
太 太 的 這 番 話 , 陳 光 偉 像 聽 到 , 也 似 聽 不 到 , 只 是 默 默 地 站 在 門 前 發 呆 , 一 見 有 客 人 步 入 , 又 抖 擻 起 精 神 : 「 幾 位 ? 埋 便 坐 , 食 牛 腩 定 牛 雜 ? 」
老 牛 , 還 是 有 股 牛 勁 的 。


牛 腩 河 $24/ 碗   坑 腩 最 腍 滑 , 肉 味 鮮 美 , 滷 水 味 濃 郁 夠 香 , 適 合 愛 濃 味 人 士 。 如 喜 歡 清 淡 者 , 可 要 求 不 加 腩 汁 。


牛 雜 米 $24/ 碗   粉 腸 、 大 腸 、 草 肚 、 牛 肺 、 牛 膀 , 皆 香 濃 入 味 , 不 同 部 位 有 不 同 質 感 , 最 好 味 是 草 肚 , 外 綿 內 爽 , 味 鮮 香 。


魚 蛋 河 $21/ 碗   以 門 鱔 打 成 的 魚 蛋 , 全 魚 肉 , 魚 味 濃 , 爽 口 彈 牙 , 口 感 佳 。


墨 魚 丸 麵 $24/ 碗   大 墨 魚 筒 打 成 的 墨 魚 丸 , 墨 魚 味 鮮 郁 , 夠 彈 牙 , 面 還 有 一 兩 粒 丁 方 墨 魚 粒 , 有 頭 , 又 很 香 。


沙 嗲 牛 肉 河 $24/ 碗   牛 肉 腍 滑 , 肉 味 盛 , 混 以 香 辣 的 沙 嗲 醬 、 甘 甜 惹 味 。


魚 皮 餃 米 $21/ 碗   魚 皮 餃 外 皮 煙 韌 魚 味 鮮 , 餃 餡 豬 肉 味 濃 , 又 有 芝 麻 香 , 十 分 美 味 。


炸 魚 皮 $12/ 碟   炸 魚 皮 香 脆 , 不 劖 口 , 充 滿 魚 味 鮮 香 。


牛 丸 麵 $21/ 碗   牛 丸 肉 味 濃 重 , 爽 彈 不 黐 牙 , 咬 開 還 有 一 泡 熱 汁 , 格 外 甘 香 。

食 在 華 南

大 部 分 人 認 識 華 南 , 是 潮 式 牛 腩 和 牛 雜 。
只 有 熟 客 才 知 道 , 這 的 牛 丸 魚 蛋 墨 魚 丸 , 還 有 她 自 製 的 炸 門 鱔 魚 皮 , 也 做 得 很 好 , 傳 統 而 樸 拙 , 分 量 又 很 多 , 不 少 OL 一 碗 也 吃 不 完 , 但 仍 是 吃 得 津 津 有 味 。

華 南 粉 麵 茶 餐 廳

地 址 : 灣 仔 譚 臣 道 5 至 11 號 地 下 D 鋪
電 話 : 2527 2478
營 業 時 間 : 6am-4am

撰 文 : 孟 惠 良
攝 影 : 邱 覺 達

No comments:

Post a Comment

Labels

Followers

Blog Archive