Sunday 7 June 2009

Food Lovers 老 字 號 廉 頗 老 矣 !   陳 六 記 飯 店


陳 六 記 飯 店 以 順 德 人 陳 六 為 名 , 是 上 水 石 湖 墟 僅 存 的 半 世 紀 老 飯 店 , 一 直 以 順 德 小 菜 及 炭 爐 燒 臘 馳 名 。
由 舊 石 湖 墟 重 慶 街 的 瓦 頂 屋 , 到 巡 撫 街 三 層 高 的 舊 唐 樓 , 輾 轉 年 間 , 它 一 直 在 這 營 生 , 在 熊 熊 炭 火 中 , 目 睹 整 個 石 湖 墟 的 滄 海 桑 田 , 和 鄉 郊 純 樸 人 情 的 微 妙 變 化 。
今 年 , 陳 六 記 邁 向 六 旬 光 景 , 老 闆 陳 六 也 成 了 九 十 歲 的 老 人 , 一 向 健 壯 硬 淨 的 他 , 意 外 跌 斷 了 手 。 硬 漢 落 難 , 卻 不 認 輸 , 仍 舊 堅 持 每 天 落 鋪 幹 活 。 然 而 , 對 身 邊 的 轉 變 、 對 人 生 的 無 常 , 卻 格 外 感 慨 良 多 。
於 是 , 他 開 始 嘮 叨 , 撫 今 追 昔 , 斷 斷 續 續 的 呢 喃 , 像 一 闋 長 長 的 南 音 , 在 幽 渺 沉 吟 間 , 縷 說 一 個 時 代 的 逍 逝 、 一 些 淳 樸 舊 人 情 的 浮 光 掠 影 , 和 一 個 老 人 家 , 如 何 在 時 光 洪 流 中 頑 抗 , 像 一 塊 巖 石 般 堅 硬 , 屹 立 到 今 天 。


啊 ! 久 違 了 ! 賣 飛 機 欖 的 基 伯 , 在 陳 六 記 門 前 抱 琴 吟 唱 , 唱 出 一 個 時 代 的 消 逝 。


陳 桂 希 是 退 休 公 務 員 , 回 來 十 多 年 , 雖 為 老 闆 , 卻 連 煲 仔 飯 都 要 落 手 落 腳 煲 。

陳 六 記 的 門 外 , 一 個 賣 唱 老 人 在 賣 飛 機 欖 , 弦 琴 拉 起 一 闋 地 水 南 音 的 前 奏 , 伴 一 把 沙 啞 的 吟 唱 聲 音 , 悠 然 響 起 。
唉 ! 涼 風 有 ~~~ 信 咯 。 秋 月 無 ~~~~ 邊 ~~~~~
我 係 陳 六 , 今 年 九 十 歲 咯 , 1949 年 落 香 港 , 一 路 都 上 水 石 湖 墟 住 , 賣 燒 臘 都 就 快 賣 六 十 年 咯 , 上 水 人 就 算 唔 識 我 , 都 梗 識 得 我 燒 腩 仔
我 一 世 人 最 叻 就 係 燒 腩 仔 ! 燒 幾 廿 年 唔 厭 ! 我 冇 唸 過 退 休 , 我 仲 日 日 做 ! 係 舊 年 年 尾 唔 好 彩 , 跌 斷 隻 手 , 先 至 話 停 低 。 我 唔 想 ! 人 老 , 唔 做 好 悶 ! 冇 做 , 時 間 多 , 成 日 諗 呢 樣 諗 樣 , 諗 得 多 咪 煩


斷 了 一 臂 的 陳 六 , 硬 淨 依 然 , 不 過 相 比 兩 年 前 ( 右 圖 ) 的 模 樣 , 卻 不 得 不 說 是 老 了 !


這 是 一 個 乍 暖 還 寒 的 三 月 天 下 午 , 六 叔 輕 撫 斷 了 骨 的 左 手 , 坐 在 巡 撫 街 陳 六 記 內 呢 呢 喃 喃 。
六 叔 的 手 , 是 在 年 廿 八 那 天 跌 斷 的 。 那 時 他 剛 從 順 德 鄉 下 回 港 , 在 羅 湖 橋 一 時 心 急 踏 錯 步 跌 倒 , 路 過 的 人 沒 一 個 幫 他 , 他 本 來 也 不 以 為 意 , 爬 起 來 一 心 想 撐 回 香 港 才 睇 跌 打 , 只 是 入 境 處 的 人 叫 了 救 護 車 , 把 他 送 去 醫 院 照 X 光 , 證 實 左 手 前 臂 的 手 骨 爆 裂 了 , 於 是 打 了 麻 醉 針 、 接 駁 了 骨 , 用 石 膏 固 定 好 , 等 待 復 原 。
我 兩 年 前 訪 問 過 六 叔 , 那 年 他 八 十 八 歲 , 行 動 敏 捷 , 說 話 大 大 聲 , 斬 燒 肉 手 起 刀 落 , 看 起 來 頂 多 像 個 六 旬 老 人 。 今 天 看 到 他 紮 手 , 人 憔 悴 了 不 少 , 雖 然 染 黑 了 髮 , 但 不 知 怎 的 , 那 蒼 老 卻 在 面 上 分 明 。
「 我 冇 事 , 醫 生 番 正 我 骨 , 我 都 冇 嗌 過 痛 。 」 六 叔 還 是 一 臉 硬 朗 。
驟 然 失 了 一 臂 , 他 動 彈 不 得 , 一 個 農 曆 新 年 都 只 能 屈 在 家 休 養 , 近 日 拆 了 石 膏 , 又 詐 詐 諦 諦 回 到 鋪 內 巡 視 一 番 , 見 到 凳 凳 茶 壺 茶 杯 , 又 忍 不 住 搬 搬 抬 抬 。
「 佢 份 人 咪 就 係 咁 ! 做 慣 嘛 ! 我 叫 佢 屋 企 ! 佢 話 佢 數 過 , 屋 企 行 落 鋪 頭 要 一 千 四 百 步 , 每 日 來 回 四 次 , 咁 就 行 五 千 六 百 步 , 當 係 做 運 動 喎 ! 」 陳 六 的 兒 子 陳 桂 希 說 。
陳 六 每 次 來 , 連 兒 子 都 不 知 , 都 是 神 龍 見 首 不 見 尾 的 , 不 過 一 來 , 就 準 會 鑽 進 後 巷 工 場 , 看 看 那 燒 腩 仔 燒 成 怎 個 樣 子 。 這 幾 天 , 他 特 別 緊 張 , 因 為 那 跟 了 他 十 多 年 的 徒 弟 剛 離 了 職 , 請 了 個 新 到 任 的 師 傅 來 燒 。


六 叔 吃 飯 , 不 用 人 幫 , 一 隻 手 就 搞 掂 。

燒 鴨 六 成 火 、 叉 燒 八 成 火 , 燒 腩 仔 要 十 足 火 至 得 , 最 難 。 唉 ! 而 家 人 唔 捱 得 , 又 嫌 熱 又 嫌 辛 苦 , 郁 又 唔 做 。 我 以 前 學 做 燒 豬 , 時 間 長 、 假 期 冇 , 咁 又 點 ? 搵 食 呀 ! 邊 有 話 嫌 ! 一 個 人 當 三 個 人 咁 做 , 仲 要 自 己 挖 個 窿 落 地 底 , 再 打 穿 幾 個 通 窿 瓦 缸 放 落 去 疊 起 做 爐 , 仲 要 擔 柴 返 燒 , 柴 火 又 猛 , 幾 百 度 火 , 汗 一 流 出 就 烘 乾 , 四 五 十 斤 豬 , 重 到 兩 個 人 用 擔 挑 至 抬 得 起 , 抬 到 膊 頭 都 起 晒 枕 。 不 過 愈 做 得 多 咪 愈 學 到 ! 而 家 出 面 人 學 燒 豬 , 舒 舒 服 服 , 咁 舒 服 , 咪 瞌 眼
六 叔 吊 一 隻 手 , 在 爐 房 內 外 進 進 出 出 , 一 邊 嘮 叨 , 一 邊 指 點 新 來 的 師 傅 做 事 。 「 皮 爆 ! 火 細 啦 … … 呢 度 , 用 刀 刮 佢 啦 … … 」 一 塊 塊 炭 火 烤 的 燒 腩 仔 , 在 老 人 家 的 監 督 下 , 好 不 容 易 終 於 出 爐 。
三 大 塊 的 燒 腩 仔 , 約 二 十 斤 , 是 專 誠 燒 來 給 午 市 用 的 。 下 晝 四 點 還 要 燒 多 一 次 , 也 是 二 十 斤 , 留 給 晚 市 使 用 , 過 時 過 節 還 神 要 燒 多 一 點 , 過 百 斤 也 不 止 。
腩 仔 燒 好 , 他 才 安 心 的 走 到 樓 面 吃 飯 , 以 為 他 單 手 不 靈 活 , 怎 知 他 一 隻 手 , 拿 茶 壺 沖 好 茶 , 放 好 , 拿 起 筷 子 夾 燒 肉 夾 飯 , 三 扒 兩 撥 就 吃 光 了 大 半 , 吃 到 最 後 一 啖 , 才 不 情 願 放 下 筷 子 , 換 隻 匙 羹 把 剩 下 的 飯 吃 完 。
「 使 乜 人 幫 ! 自 己 做 得 就 自 己 做 , 不 嬲 都 係 自 己 做 啦 ! 」 他 呷 一 啖 茶 說 。
見 他 吃 得 滋 味 , 我 也 吃 一 塊 這 馳 名 的 燒 腩 。 這 燒 腩 , 又 叫 五 層 樓 , 肥 瘦 相 間 的 , 有 皮 有 肉 有 骨 , 炭 火 把 豬 腩 烤 得 皮 脆 肉 香 , 似 有 一 朕 原 始 粗 獷 的 生 命 力 , 像 陳 六 , 也 像 舊 時 代 一 樣 , 與 別 不 同 。


炭 燒 五 層 樓 肥 瘦 有 致 , 層 層 分 明 , $80/ 斤 、 $40/ 半 斤 。


炭 火 燒 的 腩 仔 , 每 日 六 塊 , 賣 完 就 收 工 。

燒 腩 仔 冇 ! 揀 塊 五 花 腩 , 肥 瘦 均 勻 , 洗 好 蒸 過 , 用 醋 水 擦 淨 肥 膩 , 醃 好 , 用 鬆 針 豬 皮 上 面 插 , 唔 好 多 唔 好 少 又 唔 好 太 深 , 多 , 一 燒 就 爆 散 晒 , 少 , 就 爆 唔 起 , 太 深 肥 油 標 出 就 爆 極 都 冇 脆 皮 。 插 好 針 就 用 粗 鹽 省 佢 , 等 粗 鹽 滲 入 到 豬 皮 入 面 , 燒 時 候 皮 就 會 爆 到 芝 麻 咁 鬆 化 。 燒 陣 一 定 要 留 心 , 一 見 皮 標 油 就 要 開 猛 火 , 一 見 爆 皮 就 要 收 細 , 就 係 咁 簡 單 , 最 緊 要 唔 好 怕 辛 苦 , 怕 辛 苦 就 乜 都 學 唔 成 。
他 的 燒 腩 仔 , 真 是 店 中 台 柱 , 很 多 人 幫 襯 。 下 午 十 二 時 許 , 人 客 就 陸 續 來 , 不 少 街 坊 來 買 外 賣 , 師 傅 嚓 嚓 的 切 , 廿 斤 的 燒 腩 轉 眼 銷 了 一 半 。 堂 食 也 不 少 , 地 盤 工 友 、 車 房 技 師 、 三 行 師 傅 、 貨 車 司 機 , 個 個 帶 泥 污 汗 臭 來 吃 飯 , 一 碟 燒 腩 飯 、 一 支 啤 酒 , 喝 到 酒 酣 耳 熱 , 便 粗 聲 大 氣 的 談 話 。 掌 櫃 的 阿 姐 和 夥 計 , 也 是 粗 聲 粗 氣 的 回 應 , 小 小 的 店 面 , 喧 囂 熱 鬧 , 擠 出 一 室 的 粗 獷 麻 甩 味 , 一 個 下 午 過 來 , 沒 見 過 一 個 斯 文 小 姐 幫 襯 。
「 麻 乜 ? 男 人 老 狗 , 講 梗 係 大 大 聲 , 唔 通 蚊 滋 咁 細 聲 呀 ? 硬 硬 淨 淨 先 至 係 男 子 漢 嘛 ! 」 他 說 。
陳 六 的 硬 朗 , 源 於 他 年 輕 時 的 奮 鬥 。 他 本 來 不 是 做 燒 臘 的 , 解 放 走 難 來 香 港 , 身 無 分 文 , 投 靠 上 水 務 農 的 親 戚 。 初 來 到 的 時 候 , 他 甚 麼 也 做 , 齋 滷 味 、 雲 吞 麵 、 白 粥 油 炸 鬼 都 賣 過 , 最 後 同 鄉 說 免 費 教 他 學 燒 臘 , 他 就 一 邊 跟 人 學 藝 一 邊 做 , 辛 苦 得 很 。 幾 年 後 學 有 所 成 , 就 在 舊 石 湖 墟 重 慶 街 租 間 瓦 屋 仔 自 立 門 戶 , 以 一 個 炭 爐 起 家 , 和 老 婆 二 人 並 肩 合 作 。 那 時 一 個 在 後 欄 燒 , 一 個 在 店 面 斬 , 不 哼 一 聲 , 把 十 個 子 女 養 活 過 來 。


陳 六 記 的 午 市 , 麻 甩 當 道 。


新 來 的 何 師 傅 , 被 六 叔 吟 噚 到 臉 都 紅 埋 。

我 教 仔 女 , 都 係 用 棒 頭 教 出 ! 個 個 咪 好 聽 話 。 我 教 個 仔 , 做 生 意 要 實 惠 , 千 祈 咪 呃 人 , 人 食 飯 , 最 緊 要 俾 人 食 飽 ! 切 雞 飯 、 燒 肉 飯 一 定 要 大 大 碗 大 大 碟 , 有 油 有 水 至 似 樣 , 冇 油 點 叫 燒 臘 呀 ? 以 前 我 賣 好 多 款 燒 臘 ! 除 雞 鵝 鴨 叉 燒 燒 肉 , 仲 有 金 錢 雞 、 鴨 腳 紮 、 金 銀 , 而 家 冇 賣 咯 ! 燒 都 冇 人 食 , 人 怕 膽 固 醇 嘛 , 見 到 雞 又 話 唔 食 皮 , 見 到 叉 燒 又 話 唔 要 肥 。 我 個 仔 話 , 老 竇 , 你 套 落 後 ! 而 家 人 鍾 意 清 淡 口 味 , 所 以 菜 牌 都 加 好 多 瓜 同 菜 , 健 康 喎 ! 我 唔 識 , 我 淨 係 做 燒 臘 。 我 又 燒 又 食 , 食 足 幾 十 年 , 而 家 咪 又 行 得 走 得 ? 邊 有 事 ?


二 家 姐 桂 蘭 自 細 來 幫 忙 , 全 力 收 銀 。


阿 妹 桂 芬 是 樓 面 兼 買 手 , 很 風 趣 , 是 人 客 的 開 心 果 。

六 叔 的 大 兒 子 陳 桂 希 , 今 年 五 十 七 歲 , 是 現 在 店 鋪 的 話 事 人 , 他 接 手 後 , 陳 六 記 其 實 也 跟 隨 時 代 改 進 , 店 鋪 裝 修 了 , 菜 式 也 加 了 不 少 , 像 煲 仔 飯 、 煲 仔 菜 、 盆 菜 都 有 。 幾 年 前 , 見 生 意 好 , 更 在 後 巷 租 多 一 個 鋪 位 , 專 攻 飲 酒 吃 小 菜 的 客 人 , 多 了 幾 倍 , 還 是 坐 得 滿 滿 , 生 意 看 上 去 是 不 俗 。
「 生 意 其 實 好 難 做 呀 ! 豬 肉 、 牛 肉 次 次 都 漲 價 , 油 加 一 倍 都 唔 止 , 我 做 街 坊 大 眾 生 意 , 又 唔 敢 加 價 , 惟 有 自 己 焗 住 啃 ! 」 陳 桂 希 說 。
他 本 是 公 務 員 , 九 十 年 代 初 退 休 , 兩 個 女 兒 也 出 身 了 , 本 來 可 以 吃 長 糧 優 哉 游 哉 的 生 活 , 當 上 弗 人 , 說 穿 了 不 也 是 那 傳 統 的 忠 孝 觀 念 作 祟 。
「 阿 媽 幾 年 前 中 風 , 阿 爸 又 老 , 唔 通 睇 住 佢 一 個 人 捱 咩 ? 老 竇 話 我 唔 做 就 頂 俾 人 , 你 估 佢 講 真 咩 ? 唉 ! 幾 十 年 鋪 , 點 都 有 感 情 ! 佢 想 做 我 咪 做 ! 有 乜 鍾 唔 鍾 意 ! 」 陳 桂 希 說 。
他 接 手 的 時 候 , 陳 六 記 的 生 意 早 已 上 了 軌 道 。 七 十 年 代 , 上 水 一 帶 菜 園 、 寮 屋 林 立 , 山 寨 廠 如 雨 後 春 筍 , 牛 皮 廠 、 藤 器 廠 、 金 魚 場 養 了 幾 千 工 人 , 造 就 陳 六 記 生 意 興 旺 。 踏 入 八 十 年 代 , 國 內 開 始 改 革 開 放 政 策 , 不 少 新 移 民 湧 進 香 港 , 上 水 這 邊 境 小 市 鎮 , 多 了 許 多 新 移 民 聚 居 之 所 , 加 上 幾 個 大 型 屋 及 居 屋 落 成 , 從 此 上 水 來 了 不 少 別 區 來 的 人 。 加 上 九 七 前 問 題 , 圍 村 村 民 移 民 , 空 了 的 丁 屋 也 就 租 予 外 人 收 租 算 了 , 不 少 農 地 、 魚 塘 也 轉 了 用 途 , 變 了 廢 車 場 、 貨 櫃 場 , 連 帶 做 生 意 的 人 也 多 了 。
人 口 多 了 , 百 業 也 多 了 , 陳 六 記 的 生 意 也 受 惠 , 銀 行 職 員 、 洋 行 職 工 、 三 行 工 友 、 新 搬 來 的 街 坊 … … 慢 慢 改 變 了 陳 六 記 客 人 的 面 貌 , 最 高 峰 時 , 陳 六 記 的 燒 腩 仔 即 使 閒 時 也 可 燒 過 百 斤 , 天 天 售 罄 。
只 是 幾 經 滄 桑 的 石 湖 墟 , 也 無 聲 無 息 跟 改 變 , 再 不 是 舊 日 的 石 湖 墟 了 !


半 世 紀 前 的 石 湖 壚 新 豐 路 , 與 今 天 ( 右 圖 ) 相 比 , 景 物 人 事 都 不 相 同 了 。


彩 園 起 好 , 成 個 石 湖 墟 都 唔 同 晒 ! 好 多 外 邊 人 搬 入 嘛 ! 圍 村 村 屋 又 開 始 租 俾 外 姓 人 , 治 安 愈 來 愈 雜 , 一 家 閂 埋 門 都 唔 知 一 家 事 , 隔 籬 住 個 乜 人 都 唔 知 。 舊 時 我 做 生 意 , 邊 有 話 擺 錢 入 銀 行 , 求 其 鋪 頭 放 個 夾 萬 咪 得 。 點 知 有 日 天 蒙 光 , 五 點 零 六 點 , 有 人 架 貨 車 車 到 門 口 , 撬 開 個 窗 入 就 成 個 夾 萬 抬 走 咯 。 後 尾 我 學 精 錢 放 銀 行 唔 放 夾 萬 , 點 知 一 樣 俾 人 爆 入 , 佢 飲 飽 汽 水 嘆 埋 煙 仔 , 仲 夠 膽 死 周 圍 寫 字 , 話 : 「 下 次 留 錢 ! 下 次 留 錢 ! 」 咁 猖 狂 。
那 年 代 , 也 是 陳 六 收 徒 弟 的 高 峰 期 , 因 為 識 燒 臘 , 移 民 可 計 分 , 圍 村 子 弟 需 要 一 技 傍 身 , 紛 紛 來 求 教 於 六 叔 。
那 時 坊 間 燒 臘 師 傅 收 徒 弟 , 公 價 是 每 個 六 千 , 但 六 叔 卻 沒 有 乘 人 之 危 斬 三 , 仍 是 堅 持 一 套 舊 派 人 事 作 風 。 收 徒 弟 , 一 個 斗 零 也 不 收 , 不 單 傾 囊 相 授 , 還 親 手 給 徒 弟 寫 證 明 信 , 好 讓 人 家 去 到 外 地 容 易 找 工 作 。 這 些 年 間 , 他 徒 弟 一 個 接 一 個 , 總 共 授 徒 超 過 半 百 , 徒 兒 大 都 移 民 海 外 , 英 、 美 、 德 、 法 、 意 、 荷 都 有 , 真 箇 是 桃 李 滿 天 下 。
「 佢 好 多 徒 弟 ! 有 美 國 好 多 年 , 年 年 都 寄 美 金 返 俾 佢 買 食 。 上 次 佢 去 歐 洲 , 去 三 十 幾 日 , 飲 茶 食 飯 都 冇 出 過 一 次 錢 , 徒 弟 爭 住 請 佢 嘛 ! 」 陳 桂 希 說 。


廚 房 大 廚 強 叔 , 做 了 廿 多 年 , 拿 手 做 小 菜 。

徒 弟 我 唔 係 立 亂 收 ! 有 原 則 , 以 前 旺 角 金 菊 園 有 個 師 傅 話 跟 我 , 足 五 日 最 後 我 都 唔 收 。 梗 係 ! 佢 質 五 口 舊 水 俾 我 喎 ! 我 話 : 刁 ! 我 教 幾 十 個 徒 弟 都 冇 收 過 一 毫 子 , 你 咁 當 我 係 乜 ? 我 家 唔 收 徒 弟 ! 都 九 十 歲 人 咯 ! 我 最 後 一 個 徒 弟 , 係 十 幾 年 前 收 ! 我 教 晒 俾 佢 , 希 望 佢 好 好 度 做 , 點 知 佢 最 後 都 要 走 。 人 後 不 說 閒 話 , 佢 乜 原 因 走 我 唔 想 多 講 , 只 可 以 講 一 句 : 而 家 後 生 , 就 係 唔 生 性 。


坐 在 門 外 的 六 叔 , 解 下 了 紗 布 , 老 人 家 , 到 底 還 是 條 硬 漢 。


建 於 1960 年 的 建 築 物 , 標 誌 陳 六 記 的 歷 史 。

最 後 一 個 徒 弟 走 了 , 比 他 跌 斷 了 手 更 大 打 擊 。 陳 六 口 雖 說 不 打 緊 , 但 心 卻 有 種 特 殊 的 酸 楚 , 像 對 一 個 從 小 撫 養 , 寄 望 殷 切 的 兒 子 , 一 朝 落 空 , 恨 鐵 不 成 鋼 一 樣 , 心 說 不 出 的 難 受 。 對 於 徒 兒 離 去 的 原 因 , 雖 然 旁 敲 側 擊 、 反 覆 追 問 , 但 最 終 六 叔 不 說 就 是 不 說 , 半 句 也 沒 有 再 回 答 。 對 於 這 個 他 栽 培 過 但 最 終 又 傷 他 心 的 人 , 這 個 九 十 歲 的 老 人 家 , 結 果 還 是 選 擇 維 護 。
「 六 叔 好 錫 徒 弟 ! 師 傅 仔 十 幾 歲 就 跟 佢 ! 係 佢 個 仔 同 學 , 由 細 睇 住 佢 大 ! 半 邊 仔 一 樣 ! 」 掌 櫃 的 阿 姐 說 。
阿 姐 這 番 說 話 , 陳 六 彷 彿 聽 見 , 也 彷 彿 沒 有 聽 見 , 只 默 默 站 在 一 旁 , 撫 那 紅 腫 的 左 手 , 眼 神 遙 遙 望 向 門 外 遠 遠 的 地 方 。 那 地 方 , 是 一 片 高 樓 林 立 、 車 水 馬 龍 的 世 界 , 一 輛 一 輛 的 中 港 貨 櫃 車 在 路 上 轟 然 駛 過 , 砰 砰 的 揚 起 一 大 片 煙 塵 。 煙 塵 的 背 後 , 景 物 依 稀 , 矇 矓 間 , 彷 彿 像 看 到 一 片 片 菜 田 的 青 , 一 邊 蕹 菜 、 一 邊 西 洋 菜 , 中 間 有 條 路 仔 , 通 往 一 條 古 老 的 村 落 , 有 一 個 賣 唱 人 , 坐 在 村 前 的 老 樹 下 , 操 沙 啞 的 聲 音 ; 抱 弦 琴 在 唱 … …
唉 ! 涼 風 有 ~~~ 信 咯 。 秋 月 無 ~~~~ 邊 ~~~~~
蒼 涼 的 歌 聲 中 , 彷 彿 唱 走 了 一 個 時 代 , 和 屬 於 那 一 個 時 代 中 一 些 硬 朗 的 人 。

食 物 六 記

大 部 分 人 對 陳 六 記 的 認 識 , 止 於 一 道 炭 燒 燒 腩 仔 。 只 有 街 坊 熟 客 才 曉 得 , 這 老 店 的 叉 燒 油 雞 燒 鴨 和 小 菜 , 幾 十 年 來 也 做 得 很 好 , 傳 統 而 老 派 , 實 際 而 樸 拙 , 還 帶 一 點 點 鄉 土 的 氣 息 , 玩 Facebook 、 ipod 的 現 代 人 , 你 懂 欣 賞 嗎 ?


鐵 板 煎 釀 鯪 魚 $52

是 順 德 巧 手 名 菜 新 版 本 , 以 鐵 板 上 是 噱 頭 , 吃 一 口 才 知 龍 與 鳳 。 一 口 咬 下 , 魚 皮 脆 香 , 應 聲 而 破 , 接 牙 齒 隱 然 感 到 勁 度 , 鯪 魚 肉 是 撻 得 夠 實 淨 了 , 當 中 還 混 了 少 許 花 生 和 蝦 米 , 很 香 口 。


蝦 乾 蒸 墨 魚 乾 $60

很 簡 單 卻 很 好 吃 的 菜 , 沙 頭 角 來 的 蝦 乾 和 墨 魚 乾 , 撒 點 薑 絲 , 簡 單 用 豉 油 來 蒸 , 味 道 濃 惹 樸 實 。


炭 燒 叉 燒 $64/ 斤

叉 燒 燒 得 很 透 , 蜜 汁 多 不 乾 身 , 以 半 肥 瘦 最 可 口 , 由 於 是 炭 燒 關 係 , 邊 位 也 多 , 識 食 者 可 指 定 要 邊 位 , 惟 售 完 即 止 。


缽 仔 焗 魚 腸 $40

魚 腸 是 工 夫 菜 , 單 是 洗 魚 腸 也 洗 足 一 小 時 , 用 瓦 缽 盛 , 加 了 馬 蹄 、 油 炸 鬼 , 混 了 蛋 漿 來 焗 , 入 口 甘 香 爽 口 , 魚 腸 沒 有 苦 澀 , 魚 油 豐 富 , 滑 溜 甘 香 。


順 德 家 鄉 浸 鯇 魚 $45

鯇 魚 切 件 用 魚 湯 浸 熟 , 加 入 豆 卜 、 唐 芹 、 粉 絲 、 蝦 米 、 蘿 蔔 等 來 煮 , 味 道 和 融 、 汁 水 豐 富 , 很 家 鄉 的 風 味 。


燒 鴨 $56/ 斤 、 切 雞 $56/ 斤

燒 鴨 不 及 鵝 肥 美 , 少 了 點 臊 勁 。 但 勝 在 燒 得 不 俗 , 入 口 皮 脆 , 不 肥 膩 , 肉 結 實 帶 香 。 切 雞 都 是 兩 斤 半 左 右 的 貨 色 , 沒 有 炊 得 過 熟 , 皮 爽 實 、 肉 地 豐 厚 , 入 口 頗 嫩 滑 。

陳 六 記 飯 店

地 址 : 上 水 巡 撫 街 4 號 地 下
電 話 : 2670 0492 、 2670 0612
營 業 時 間 : 11am-12mn

撰 文 : 譚 偉 健
攝 影 : 馮 里 安

No comments:

Post a Comment

Labels

Followers

Blog Archive