Sunday 7 June 2009

Food Lovers 老 字 號 人 善 人 欺 天 不 欺   德 善 堂


德 善 堂 , 創 號 27 年 , 由 元 朗 開 始 , 以 雞 骨 草 二 十 四 味 五 花 茶 百 花 蛇 舌 草 苓 膏 火 麻 仁 崩 大 碗 等 涼 茶 , 惠 及 大 眾 。 縱 使 名 氣 不 及 許 留 山 、 海 天 堂 和 養 和 堂 , 但 它 的 涼 茶 , 苦 中 帶 甘 , 呷 一 口 , 令 人 身 心 舒 暢 。
店 主 劉 佑 群 , 以 善 為 念 , 以 幫 人 為 本 , 在 一 碗 涼 茶 的 背 後 , 縱 然 受 盡 父 親 的 離 棄 , 二 媽 的 歧 視 , 拍 檔 背 信 的 考 驗 , 但 他 仍 不 計 前 嫌 , 執 善 抗 惡 , 把 涼 茶 配 方 大 公 開 , 以 善 心 教 有 心 人 開 店 做 涼 茶 , 藉 涼 茶 而 滋 養 眾 生 , 善 及 大 眾 。
如 他 所 說 : 「 人 善 人 欺 天 不 欺 」 現 年 只 得 45 歲 的 他 , 已 擁 有 九 間 店 , 實 是 他 與 人 為 善 , 天 助 自 助 之 故 。
涼 茶 排 毒 解 熱 , 但 德 善 堂 的 善 念 卻 像 心 靈 雞 湯 , 默 默 守 在 街 頭 , 等 待 你 去 發 掘 。


劉 佑 群 偶 爾 也 守 檔 , 一 臉 寬 容 。


兩 桶 煲 剩 的 藥 渣 放 在 門 前 。

贈 藥 扶 貧

惡 天 氣 忽 冷 忽 熱 , 感 冒 菌 橫 行 , 中 國 人 總 習 慣 喝 一 碗 感 冒 涼 茶 , 以 清 病 疾 。 街 上 的 涼 茶 鋪 , 也 十 步 一 樓 、 五 步 一 閣 , 個 個 都 自 稱 神 效 , 功 效 誇 啦 啦 。
那 天 走 在 元 朗 街 上 , 也 是 外 感 纏 身 , 頭 昏 腦 脹 之 際 , 空 氣 中 忽 然 傳 來 一 陣 濃 烈 的 涼 茶 草 藥 氣 味 , 循 氣 味 找 去 , 發 現 草 藥 氣 味 來 自 擊 壤 路 、 大 馬 路 交 界 的 一 家 涼 茶 鋪 。 走 近 一 看 , 門 外 兩 個 大 垃 圾 桶 裝 滿 仍 冒 出 熱 煙 的 藥 渣 , 氣 味 散 發 出 來 , 飄 到 兩 條 街 都 聞 得 到 , 當 下 見 微 知 著 , 心 想 這 家 的 涼 茶 和 一 般 連 鎖 店 不 同 , 它 是 新 鮮 即 煲 而 成 的 。
抬 頭 看 , 店 很 平 庸 普 通 , 招 牌 卻 很 眼 熟 , 紅 底 黃 字 的 招 牌 寫 「 德 善 堂 」 , 旁 邊 有 些 涼 茶 功 效 的 字 句 : 「 化 痰 止 咳 , 清 熱 袪 濕 」 之 類 。 要 了 碗 廿 四 味 喝 下 去 , 燙 嘴 帶 熱 , 一 道 熱 湯 灌 肚 , 茶 性 苦 中 帶 甘 , 入 口 初 體 味 是 苦 藥 一 碗 , 然 後 甘 味 徐 徐 而 生 , 鼻 塞 似 輕 了 , 喉 嚨 有 道 甘 涼 , 舒 暢 多 了 , 連 精 神 亦 振 作 多 了 , 人 也 覺 得 溫 暖 。
在 櫃 涼 茶 的 , 是 位 個 子 矮 小 的 中 年 男 人 , 正 雙 眼 瞇 成 一 線 的 笑 問 : 「 飲 舒 唔 舒 服 ? 我 睇 你 面 青 青 , 可 能 感 冒 得 幾 深 喎 , 你 可 以 試 隻 感 冒 茶 , 好 使 得 ! 」
他 所 指 的 感 冒 茶 , $17/ 碗 , 是 剛 才 所 喝 $6/ 碗 品 種 價 錢 的 三 倍 , 嚇 了 一 跳 , 正 狐 疑 他 的 江 湖 佬 賣 藥 口 之 際 , 忽 然 有 一 衣 衫 襤 褸 的 拾 荒 阿 婆 , 推 手 推 車 到 , 看 了 看 門 口 的 藥 渣 , 便 問 那 男 人 要 不 要 , 她 想 拿 回 去 再 熬 來 飲 。 大 家 還 來 不 及 反 應 , 那 男 人 便 即 時 拿 了 數 樽 膠 樽 涼 茶 遞 給 阿 婆 。
「 阿 婆 , 係 要 就 去 飲 ! 唔 收 你 錢 , 係 藥 渣 , 煲 完 藥 性 已 出 晒 , 無 用 啦 ! 」 阿 婆 接 過 涼 茶 , 一 臉 難 以 置 信 , 連 聲 多 謝 而 去 。 當 下 , 雖 不 知 其 感 冒 茶 是 否 真 的 「 使 得 」 , 但 卻 被 其 善 心 折 服 。


元 朗 大 馬 路 老 店 雖 已 翻 新 , 但 保 留 了 這 中 式 房 屋 的 瓦 頂 裝 飾 , 格 調 古 雅 。


雲 石 面 加 柚 木 , 一 派 中 式 的 雅 緻 。

信 有 因 果

也 因 這 慈 心 , 勾 起 記 者 訪 問 他 的 意 圖 , 才 知 這 位 面 慈 心 善 的 男 人 , 名 叫 劉 佑 群 , 是 德 善 堂 的 老 闆 , 才 45 歲 不 到 的 他 , 已 有 九 間 涼 茶 店 , 真 人 不 露 相 也 。 對 於 贈 藥 扶 貧 的 行 徑 , 他 並 不 當 一 回 事 , 但 旁 邊 的 女 店 員 卻 透 露 他 間 中 還 會 把 涼 茶 送 予 佛 堂 。
劉 佑 群 說 : 「 佛 堂 做 善 事 嘛 ! 唔 係 樣 樣 都 收 錢 , 涼 茶 係 身 體 唔 舒 服 先 飲 , 阿 婆 執 紙 皮 , 一 蚊 幾 毫 , 頂 籠 買 到 一 餐 飯 , $6 碗 涼 茶 對 佢 講 可 能 真 係 飲 唔 起 , 幫 到 人 , 咪 幫 ! 係 人 都 有 老 一 日 , 老 有 病 痛 又 無 錢 睇 , 就 好 淒 涼 。 所 以 與 人 為 善 , 係 ! 」
劉 佑 群 的 善 心 , 源 自 他 自 小 已 相 信 因 果 報 應 。 潮 州 汕 尾 出 生 的 他 , 小 時 遭 逢 文 革 , 他 爺 爺 是 地 主 , 成 分 不 好 , 整 家 人 也 受 歧 視 。 那 時 某 些 有 權 有 勢 的 人 , 找 他 家 人 寫 悔 過 書 , 家 人 不 寫 , 便 施 刑 如 夾 手 指 、 跪 玻 璃 等 , 他 年 紀 小 小 , 看 在 眼 , 對 那 些 人 格 外 仇 恨 , 心 時 時 希 望 有 朝 一 日 可 以 報 仇 。 他 一 直 等 到 十 年 文 革 過 去 , 那 些 有 勢 力 人 士 失 了 勢 , 變 成 了 無 權 分 子 , 他 本 來 可 以 報 仇 雪 恨 , 但 外 婆 和 母 親 的 一 番 說 話 , 改 變 了 他 的 惡 念 。
「 我 曾 經 想 打 佢 一 餐 , 但 我 外 婆 同 阿 媽 都 叫 我 唔 好 , 佢 話 善 惡 到 頭 終 有 報 , 如 果 我 去 報 仇 , 相 報 , 都 算 係 作 惡 。 」 於 是 , 他 聽 了 家 人 的 勸 阻 , 沒 有 報 仇 , 後 來 那 些 人 果 然 遭 逢 連 連 厄 運 , 有 些 生 了 兒 子 , 卻 夭 折 了 。 有 些 得 了 癌 症 , 英 年 早 逝 。 這 些 事 , 都 讓 劉 佑 群 深 信 , 世 上 真 的 有 因 果 報 應 這 回 事 。


老 夥 計 妹 姐 說 : 「 以 前 我 都 有 遲 到 , 老 細 好 人 到 從 來 冇 鬧 過 我 ; 不 過 我 都 唔 好 意 思 , 老 細 好 人 到 咁 , 辛 苦 都 做 到 最 好 俾 佢 , 之 後 我 冇 遲 到 過 啦 ! 」


劉 佑 群 常 與 夥 計 有 講 有 笑 , 氣 氛 融 洽 。

善 心 經 營

他 深 信 種 善 因 得 善 果 , 因 此 經 營 涼 茶 店 , 也 以 「 與 人 為 善 」 為 哲 學 , 坐 在 他 的 涼 茶 鋪 內 , 一 看 就 覺 他 的 店 比 人 家 的 乾 淨 , 從 鋪 面 到 後 鋪 工 場 , 一 塵 不 染 , 煲 涼 茶 全 用 不 鋼 桶 , 連 盛 載 煲 完 的 涼 茶 水 桶 都 是 不 鋼 , 全 部 「 立 立 令 」 , 洗 完 的 水 桶 都 必 用 毛 巾 抹 得 乾 乾 淨 淨 。
「 出 便 好 多 涼 茶 鋪 都 唔 抹 , 我 就 要 求 一 滴 生 水 都 要 抹 乾 淨 , 涼 茶 掂 過 生 水 , 好 易 變 酸 , 療 效 都 有 影 響 。 」 他 說 。
他 對 療 效 二 字 很 執 , 人 家 有 名 氣 的 大 型 連 鎖 涼 茶 鋪 , 為 方 便 管 理 , 早 以 聯 營 合 作 的 形 式 , 每 天 將 一 桶 桶 涼 茶 由 總 公 司 的 中 央 工 場 煲 成 , 以 低 價 賣 斷 給 分 店 , 若 分 店 的 涼 茶 賣 不 清 , 他 們 會 留 隔 夜 以 減 低 成 本 , 隔 夜 涼 茶 的 效 用 自 是 大 打 折 扣 。 劉 佑 群 卻 堅 持 不 設 中 央 工 場 , 在 每 間 店 自 設 工 場 獨 立 煲 , 且 要 現 煲 現 賣 , 水 電 費 和 材 料 錢 都 增 多 了 。
「 成 本 係 比 人 多 , 但 涼 茶 必 須 要 即 日 煲 、 即 日 賣 , 賣 唔 晒 , 就 要 倒 , 唔 留 隔 夜 。 即 日 新 鮮 熱 辣 涼 茶 , 味 道 同 療 效 都 係 最 好 。 」
每 間 鋪 要 獨 立 煲 涼 茶 , 他 便 得 把 那 涼 茶 的 配 方 交 出 來 教 予 夥 計 , 俗 語 有 云 : 教 識 徒 弟 冇 師 傅 , 難 道 他 真 的 一 點 也 不 介 意 ?
「 涼 茶 係 醫 人 , 佢 學 識 自 己 開 鋪 賣 都 係 救 人 , 曾 經 有 好 多 人 話 想 開 涼 茶 鋪 , 問 我 點 煲 , 我 都 一 五 一 十 話 俾 佢 聽 , 結 果 有 人 真 係 開 涼 茶 鋪 , 仲 做 得 幾 好 ! 我 都 唔 係 天 生 識 煲 涼 茶 ! 當 初 都 係 人 教 我 至 識 ! 」


客 人 陳 生 : 「 老 細 成 日 都 笑 噬 噬 , 不 過 我 好 少 同 佢 打 招 呼 , 佢 涼 茶 使 得 , 已 經 夠 啦 ! 」


客 人 林 太 : 「 幫 襯 三 四 年 , 老 細 真 係 幾 好 , 知 道 我 飲 一 碗 涼 茶 唔 夠 力 , 有 時 送 多 碗 俾 我 飲 , 飲 完 又 真 係 舒 服 好 多 。 」


涼 茶 亦 有 凍 飲 , 吸 引 不 少 年 輕 人 幫 襯 。

得 人 恩 果

當 初 他 學 懂 煲 涼 茶 , 也 是 源 於 一 個 善 心 人 無 私 的 幫 助 。
那 年 , 他 十 六 歲 , 剛 從 大 陸 來 港 , 與 本 在 香 港 的 父 親 、 二 媽 , 與 他 們 所 生 的 細 佬 妹 同 住 在 公 屋 。 雖 說 是 一 家 人 , 但 劉 佑 群 的 心 , 卻 知 道 當 中 有 界 線 的 存 在 。
「 我 屋 企 本 來 有 個 閣 仔 , 爸 爸 都 預 俾 我 , 但 二 媽 就 係 要 我 打 地 鋪 , 仲 話 : 香 港 地 好 屈 質 , 唔 似 你 鄉 下 咁 大 , 屈 就 你 咯 , 唔 慣 就 唔 好 見 怪 ! 我 咁 大 個 人 , 知 道 佢 話 有 骨 , 個 心 好 難 過 。 」
此 地 不 留 人 , 劉 佑 群 於 是 投 靠 同 鄉 叔 伯 , 在 叔 伯 處 打 工 , 他 叔 伯 當 時 開 涼 茶 鋪 , 叫 三 好 涼 茶 , 他 由 做 打 雜 開 始 。 「 度 有 人 工 外 , 最 重 要 係 有 得 食 有 得 陣 二 媽 唔 想 我 住 屋 企 度 , 但 阿 爸 其 實 好 照 顧 我 , 對 我 好 好 , 我 唔 想 佢 難 做 。 」
劉 佑 群 很 勤 奮 , 甚 麼 都 做 , 那 同 鄉 叔 伯 見 他 勤 力 , 也 沒 有 留 一 手 , 由 如 何 煲 涼 茶 到 一 間 鋪 頭 如 何 經 營 都 教 了 他 。
「 真 係 好 感 激 佢 , 其 實 我 學 識 出 去 開 店 , 就 多 隻 香 爐 多 隻 鬼 , 佢 竟 然 唔 計 較 , 我 真 係 好 佩 服 佢 。 」
他 的 父 親 那 時 在 元 朗 開 雜 貨 店 , 賺 的 錢 很 少 , 只 夠 養 一 頭 家 , 但 父 親 見 劉 佑 群 件 件 衣 服 都 穿 窿 有 補 釘 , 仍 願 花 錢 買 新 衫 給 他 , 兩 父 子 雖 不 一 起 生 活 , 但 感 情 仍 然 深 厚 。
「 阿 爸 時 環 境 唔 好 , 但 買 俾 我 衫 都 係 有 牌 子 , 佢 對 我 好 , 我 知 ! 」
他 知 父 親 喜 歡 飲 酒 , 也 不 避 嫌 , 常 約 父 親 消 夜 , 與 他 摸 酒 杯 底 。 「 陣 我 賺 到 人 工 , 一 半 自 己 儲 , 一 半 俾 爸 爸 , 兩 父 子 , 無 計 過 錢 係 邊 個 。 」


十 來 歲 的 劉 佑 群 ( 左 ) 常 與 他 父 親 ( 右 ) 飲 番 兩 杯 。


蔗 以 熱 水 浸 暖 , 沒 有 加 糖 , 即 榨 做 成 熱 蔗 汁 。

悟 出 藥 理

他 在 三 好 打 工 半 年 有 多 , 便 邀 父 親 夾 份 開 涼 茶 鋪 , 兩 父 子 實 行 拍 住 上 。
「 我 用 晒 我 積 蓄 , 同 阿 爸 一 人 一 半 錢 , 深 水 開 店 , 用 阿 爸 個 名 做 招 牌 , 叫 永 生 堂 , 陣 我 一 心 想 兩 仔 爺 拍 檔 搵 錢 。 」
起 初 , 他 依 照 學 來 的 配 方 煲 涼 茶 , 但 生 意 並 不 理 想 。
「 無 生 意 , 好 愁 , 初 初 唔 知 咩 原 因 , 後 來 自 己 感 冒 , 碗 雞 骨 草 飲 , 發 覺 唔 多 見 效 , 再 飲 多 碗 , 點 知 飲 錯 碗 葛 菜 水 , 個 人 反 而 舒 服 晒 , 我 先 領 悟 到 , 要 組 合 幾 種 藥 材 , 療 效 會 好 好 多 , 所 以 我 涼 茶 , 無 論 係 雞 骨 草 、 白 花 蛇 舌 草 、 二 十 四 味 同 五 花 茶 , 都 係 加 好 多 料 , 療 效 勁 好 多 。 」
有 療 效 , 客 人 逐 漸 回 頭 , 生 意 也 愈 來 愈 穩 定 。 有 一 次 , 他 煲 藥 時 , 跌 爛 了 煲 , 舊 煲 一 時 未 搬 開 , 廚 房 沒 有 位 置 , 於 是 將 新 煲 放 在 鋪 前 的 櫃 台 後 煲 , 邊 煲 邊 賣 涼 茶 , 涼 茶 的 氣 味 都 飄 到 街 上 , 吸 引 了 很 多 路 人 幫 襯 , 生 意 因 此 愈 做 愈 多 , 自 此 , 他 的 生 意 竟 飛 升 至 純 利 每 月 十 萬 , 賺 得 令 他 發 夢 也 想 不 到 。
「 呢 次 經 驗 令 到 我 知 道 , 一 定 要 每 間 店 鋪 後 煲 涼 茶 , 因 為 有 藥 香 , 俾 客 人 知 道 你 涼 茶 係 新 鮮 熱 辣 。 」
錢 賺 多 了 , 他 父 親 就 心 癢 癢 想 開 分 店 , 還 找 劉 佑 群 一 起 去 看 鋪 , 他 們 看 了 兩 個 月 , 找 到 心 水 鋪 , 正 當 劉 佑 群 拿 出 錢 來 與 父 親 夾 份 時 , 他 的 父 親 卻 對 他 說 新 鋪 只 預 了 二 媽 的 份 , 沒 預 他 份 , 其 後 那 鋪 的 業 主 反 價 加 租 , 事 情 才 告 吹 , 但 此 事 已 令 劉 佑 群 心 有 條 刺 。
那 時 , 他 有 個 住 在 元 朗 的 同 鄉 兄 弟 常 問 他 借 錢 , 劉 佑 群 就 找 他 夾 錢 開 涼 茶 鋪 。 那 同 鄉 沒 錢 , 又 不 懂 煲 涼 茶 , 但 劉 佑 群 一 心 想 出 外 闖 , 也 不 計 較 這 些 , 出 錢 ( 同 鄉 賺 到 錢 後 , 他 日 再 還 。 ) 外 更 出 力 , 教 懂 同 鄉 煲 涼 茶 , 「 大 家 係 鄉 里 , 我 都 想 見 到 我 個 個 潮 州 人 有 飽 飯 食 。 」
他 見 父 親 的 店 已 上 軌 道 , 便 對 其 父 說 想 往 外 闖 , 建 立 自 己 的 事 業 , 於 是 81 年 , 他 自 立 門 戶 , 在 元 朗 大 馬 路 開 店 「 德 善 堂 」 。



用 椰 子 殼 來 涼 茶 , 保 持 涼 茶 暖 度 和 療 效 。

內 外 交 迫

德 善 堂 開 鋪 不 久 , 他 的 涼 茶 已 留 住 不 少 客 人 , 大 收 旺 場 。 可 是 做 了 半 年 , 因 他 在 後 鋪 煲 涼 茶 , 晚 上 關 鋪 後 沒 有 關 掉 涼 茶 鋼 煲 的 電 源 , 走 火 火 燭 , 整 間 鋪 付 諸 一 炬 , 兩 旁 的 鋪 頭 也 被 殃 及 , 他 花 盡 積 蓄 賠 錢 給 人 , 仍 賠 不 完 , 欠 下 人 家 的 錢 , 他 只 好 將 德 善 堂 結 了 業 。
此 時 身 無 分 文 的 他 , 正 猶 疑 是 否 回 父 親 的 涼 茶 鋪 還 是 再 出 外 打 工 之 際 , 他 的 父 親 找 他 , 說 他 已 有 他 的 事 業 , 退 回 他 當 日 夾 的 股 份 。
陣 我 好 嬲 , 我 同 阿 爸 講 , 我 同 佢 不 嬲 錢 都 無 分 邊 個 打 邊 個 , 涼 茶 鋪 係 我 同 佢 一 齊 建 立 , 代 表 兩 父 子 心 血 , 我 唔 想 就 咁 分 開 , 好 似 分 到 大 家 無 啦 無 咁 , 我 拒 絕 。 」
不 料 幾 天 後 , 他 的 二 媽 來 找 他 , 怒 氣 沖 沖 將 他 的 股 份 交 回 給 他 , 她 說 : 「 你 份 錢 俾 番 你 , 你 鍾 意 又 好 , 唔 鍾 意 又 好 , 你 都 要 , 間 鋪 而 家 無 你 份 , 你 明 啦 ! 」 劉 佑 群 給 二 媽 這 突 如 其 來 的 行 徑 嚇 呆 了 , 大 庭 廣 眾 , 他 沒 說 甚 麼 , 但 心 很 傷 , 因 此 舉 正 正 印 證 了 他 最 初 的 感 覺 是 真 的 , 二 媽 從 來 不 當 他 是 一 家 人 。
這 時 他 有 了 錢 , 就 想 憑 這 筆 錢 東 山 再 起 , 在 旺 角 再 開 德 善 堂 , 並 預 了 先 前 的 同 鄉 拍 檔 一 份 ; 不 料 拍 檔 卻 拒 絕 , 說 沒 興 趣 再 做 涼 茶 , 最 後 只 有 他 一 人 獨 資 , 並 請 夥 計 打 理 。
旺 角 店 一 開 即 旺 , 也 做 得 有 聲 有 色 , 那 邊 廂 忽 然 傳 來 拍 檔 在 元 朗 與 他 人 合 資 , 重 開 涼 茶 鋪 , 劉 佑 群 知 道 後 , 提 醒 拍 檔 老 店 重 開 , 人 家 會 向 他 追 債 , 誰 知 他 的 拍 檔 竟 說 : 「 人 追 都 係 追 你 , 之 前 我 都 唔 係 老 闆 , 我 都 無 夾 過 錢 。 」
他 萬 萬 想 不 到 , 他 教 曉 拍 檔 做 涼 茶 , 既 出 錢 又 出 力 , 竟 換 來 如 此 涼 薄 的 對 待 , 他 心 如 刀 割 , 只 好 收 拾 心 情 , 努 力 做 好 德 善 堂 。
也 許 真 的 人 善 人 欺 天 不 欺 , 劉 佑 群 的 德 善 堂 憑 材 料 足 , 療 效 佳 而 愈 做 愈 好 , 慢 慢 發 展 , 竟 開 了 九 間 店 , 其 中 三 間 , 還 搬 回 元 朗 去 開 , 真 是 從 那 跌 倒 , 就 從 那 爬 起 。
反 觀 他 的 拍 檔 , 因 與 他 的 合 股 人 利 益 不 咬 弦 , 做 不 夠 半 年 , 就 關 門 結 業 了 。

以 德 報 怨

儘 管 遇 人 不 淑 , 但 劉 佑 群 還 是 堅 持 無 條 件 教 人 涼 茶 秘 技 , 只 要 夥 計 肯 學 , 他 都 會 傾 囊 相 授 。 像 夥 計 妹 姐 , 就 深 深 感 激 劉 佑 群 的 無 私 , 跟 了 他 十 多 年 , 從 無 異 心 。
「 老 細 同 我 班 夥 計 好 似 Friend 咁 , 每 個 月 又 有 分 紅 , 人 人 每 個 月 多 一 千 幾 百 , 好 過 出 面 涼 茶 鋪 打 工 好 多 , 除 非 老 細 炒 我 魷 魚 , 唔 係 真 係 趕 我 都 唔 走 ! 有 夥 計 仲 度 學 埋 煲 涼 茶 , 附 近 開 涼 茶 鋪 , 但 老 細 一 樣 照 教 , 冇 話 收 收 埋 埋 。 」 妹 姐 說 。
原 來 坊 間 不 少 紅 底 黃 字 招 牌 的 涼 茶 店 , 就 是 師 承 他 而 來 的 。 採 訪 那 天 , 他 駕 車 帶 記 者 到 處 找 他 的 徒 弟 拍 照 , 找 到 大 窩 口 的 永 善 堂 , 老 闆 黃 生 是 劉 佑 群 的 同 鄉 , 最 初 他 開 鋪 , 就 曾 求 教 劉 佑 群 做 涼 茶 。 黃 生 說 : 「 劉 生 係 天 下 第 一 好 人 , 言 無 不 盡 , 涼 茶 點 煲 , 全 部 教 晒 俾 我 , 我 而 家 有 啖 飯 食 , 都 係 佢 送 俾 我 ! 」
施 飯 之 恩 , 有 人 一 世 銘 記 , 亦 有 人 教 曉 徒 弟 無 師 傅 , 反 臉 不 認 人 。 找 到 深 水 的 涼 茶 鋪 善 和 堂 , 劉 佑 群 說 : 「 呢 個 都 係 我 當 年 教 佢 做 涼 茶 , 而 家 佢 生 意 都 幾 好 。 」 問 過 女 鋪 主 , 她 也 承 認 涼 茶 是 劉 生 所 教 , 但 當 知 我 們 是 記 者 , 她 就 立 即 拒 絕 拍 照 : 「 乜 你 係 傳 媒 ? 邊 個 師 傅 有 咩 關 係 先 ? 你 唔 好 登 出 呀 , 會 影 響 到 我 聲 譽 ! 」


劉 佑 群 談 起 他 的 兒 子 時 , 笑 逐 顏 開 。


劉 佑 群 跟 永 善 堂 老 闆 黃 生 ( 右 ) 老 友 鬼 鬼 , 談 得 不 亦 樂 乎 。

記 者 吃 了 閉 門 羹 , 覺 得 有 點 面 懵 , 但 劉 佑 群 卻 仍 笑 笑 口 : 「 人 人 都 有 佢 苦 衷 , 唔 緊 要 , 施 恩 莫 望 報 , 我 冇 怪 佢 ! 」
「 施 恩 莫 望 報 」 , 聽 來 像 一 句 順 口 溜 , 但 對 他 來 說 , 卻 是 他 深 信 的 人 生 哲 學 , 像 他 送 兒 子 回 國 內 的 寄 宿 學 校 讀 小 學 , 寧 忍 受 父 子 兩 地 相 隔 的 離 情 , 就 是 希 望 兒 子 學 識 要 向 人 施 恩 。
「 我 覺 得 香 港 一 般 人 價 值 觀 係 你 搵 到 錢 , 你 就 係 成 功 ; 但 國 內 學 校 重 德 育 , 重 個 人 品 德 培 養 , 教 佢 做 好 人 , 幫 人 ; 就 算 佢 英 文 無 香 港 讀 得 咁 好 , 我 都 覺 值 得 。 」
人 生 在 世 , 善 惡 在 一 念 , 德 善 堂 最 初 由 永 生 堂 而 建 基 , 劉 佑 群 一 輩 子 都 記 得 當 初 與 父 親 拍 檔 的 日 子 , 就 算 後 來 父 親 要 與 他 分 道 揚 鑣 , 他 也 一 直 沒 有 記 恨 , 一 直 有 探 望 老 父 , 直 到 老 父 年 前 過 身 為 止 。
中 國 人 有 話 「 殺 人 放 火 金 腰 帶 , 修 橋 鋪 路 無 屍 骸 」 來 反 諷 做 人 好 心 沒 好 報 , 可 是 德 善 堂 的 堂 主 卻 擇 善 固 執 , 堅 持 做 好 人 , 與 人 為 善 , 一 碗 涼 茶 , 內 含 幾 許 恩 怨 , 都 化 一 道 黃 湯 , 像 孟 婆 茶 般 , 把 仇 仇 怨 怨 , 對 對 錯 錯 都 骨 碌 一 聲 吞 下 去 , 終 於 忘 了 前 塵 , 善 出 九 家 店 來 , 不 知 這 算 不 算 人 善 人 欺 天 不 欺 呢 ?


涼 茶 解 百 病

德 善 堂 的 涼 茶 , 由 簡 單 的 無 胃 口 熱 氣 肝 火 盛 等 小 毛 病 , 到 頭 暈 身 打 乞 嗤 流 鼻 水 , 都 可 令 我 們 舒 泰 過 來 。 劉 佑 群 透 露 其 涼 茶 煲 法 不 外 乎 藥 材 加 水 , 較 時 間 煲 成 即 可 , 手 板 眼 見 功 夫 , 沒 有 甚 麼 技 巧 可 言 。 與 一 般 涼 茶 鋪 最 大 的 分 別 是 , 每 款 涼 茶 的 藥 材 , 他 都 選 級 數 較 高 的 , 取 其 藥 效 彰 顯 , 而 且 每 款 涼 茶 不 是 下 一 種 藥 材 , 以 雞 骨 草 為 例 , 面 還 有 野 葛 菜 、 羅 漢 果 、 吉 梗 等 共 十 種 藥 材 , 而 且 煲 時 水 分 比 人 家 的 少 一 成 半 左 右 , 涼 茶 足 料 外 , 亦 較 濃 烈 , 療 效 也 較 佳 。

A 感 冒 茶 $17/ 碗
遇 上 感 冒 , 頭 重 重 , 不 得 不 飲 感 冒 茶 , 此 茶 烏 黑 沉 厚 , 喝 下 比 廿 四 味 更 苦 , 但 能 止 咳 化 痰 收 鼻 水 , 苦 口 良 藥 也 。

B 五 花 茶 $6/ 碗
都 是 菊 花 、 棉 茵 陳 、 夏 枯 草 、 木 棉 花 和 雞 蛋 花 的 普 通 涼 茶 , 但 味 道 甘 甜 濃 郁 , 唇 乾 舌 燥 最 有 效 。

C 廿 四 味 $6/ 碗
廿 四 味 濃 厚 深 沉 如 墨 汁 , 味 道 很 苦 , 入 口 要 盡 快 灌 入 喉 嚨 , 不 要 探 討 它 的 味 道 了 , 喝 過 後 喉 嚨 自 然 舒 暢 , 對 喉 痛 聲 沙 尤 其 好 。

D 雞 骨 草 $6/ 碗
雞 骨 草 甜 而 不 膩 , 很 易 入 口 , 還 加 上 野 葛 菜 、 羅 漢 果 等 去 煲 成 , 味 道 更 甘 甜 , 有 馥 郁 的 草 本 香 味 , 可 清 肝 明 目 , 防 治 肝 病 。

E 白 花 蛇 舌 草 $6/ 碗
白 花 蛇 舌 草 淡 甜 帶 甘 , 喝 過 後 人 也 清 爽 , 常 飲 有 抑 制 癌 細 胞 功 效 。

F 豆 漿 $5/ 碗
豆 漿 豆 味 香 濃 , 質 感 稠 稠 的 , 日 日 製 作 , 新 鮮 且 香 味 十 足 。

G 蔗 汁 $6/ 細 , $8/ 大
以 玉 蔗 鮮 榨 而 成 , 黃 黃 綠 綠 , 蔗 汁 清 甜 , 有 蔗 香 。

H 苓 膏 $22/ 盅
板 、 土 伏 苓 等 18 種 藥 材 做 成 的 苓 膏 , 入 口 滑 溜 不 稀 , 濃 厚 的 甘 苦 味 帶 淡 淡 回 甘 , 吃 罷 一 口 甘 涼 , 怕 苦 可 加 糖 漿 , 有 清 暗 瘡 護 膚 之 效 。

I 崩 大 碗 $6/ 細 , $8/ 大
以 崩 大 碗 草 加 糖 加 水 打 爛 , 有 青 草 的 綠 色 , 濃 厚 的 青 草 青 味 , 有 清 熱 解 毒 功 效 。

J 火 麻 仁 $6/ 細 , $8/ 大
火 麻 仁 稠 杰 得 接 近 糊 , 入 口 是 芳 香 濃 郁 的 果 仁 香 , 有 輕 瀉 作 用 , 有 助 排 便 。

德 善 堂

總 店 地 址 : 元 朗 青 山 公 路 225-237 號
電 話 : 2470 9263
營 業 時 間 : 8am-11:30pm ( 農 曆 新 年 照 常 營 業 )

撰 文 : 孟 惠 良
攝 影 : 陸 羽 勝

No comments:

Post a Comment

Labels

Followers

Blog Archive